Sidan 2 av 5 Första 1234 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Mobil i höger framficka, Nycklar i vänster framficka, plånbok i vänster bak och snusdosa i höger bak ^^
    Mobil i höger framficka, nycklar i en förseglad jackficka, plånbok i förseglad jackficka, annars lyckas jag alltid tappa dem. Tror att under tiden jag gick på högstadiet hade jag cirka 15 busskort och man får ett per år egentligen. Kostar hundra kronor för varje borttappat/avmagnetiserat/sprucket kort.

Där har vi nog min akilleshäl jag är väldigt slarvig när det gäller vissa saker, andra saker tvärtemot. Tror att det kan bero på att jag är väldigt tanksprid ibland tänker på en viktigt sak och glömmer bort en annan.

Har ganska dålig koll så saker, vilket resulterar i att jag lyckas slarva bort både det ena och det andra.

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Nycklar i vänster ficka, mobilen i höger, och plånboken höger bak. Har även mild form av tics enbart när jag är nervös och oftast när jag tagit på mig crosshjälmen aka Jeremy "Twitch" Stenberg, vissa tycker det är sött, men vettefan.

knakar lederna i händerna vilket jag ångrar att jag börja med nu.

mobil - vänster fram
    nycklar - höger fram
    plånbok - vänster bak
    dosa - höger bak

Alltid när jag tar på mig skor måste jag börja med vänster. Gäller även när jag skall ta av då börjar jag med vänster

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har nog bara risiga vanor

Försova mig är en vana, köra bakan i varje uppförbacke när jag åker moped, sen rökning såklart.. "knäcka" fingrarna också

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Mobil höger, nycklar samt t.ex. penna och sudd i skolan vänster
    "knäcker" fingrarna :S

Reg.datum
    Mar 2011
    att jag nästan jömt lyckas skada mig så jag får ont .. men mest tillfällig smärta
    annars är det väll samma som redan sagts, biter på naglarna, knäcker ryggraden varje dag :/
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

Reg.datum
    Apr 2008
    Dubbelkollar alltid så att ytterdörren är låst innan man går och lägger sig. Dubbelkollar även väckarklockan, blivit en vana efter man glömde starta den en gång. Går då fan inte att sluta göra de heller.... Tvångs tankar.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har en till vana som jag även tror många andra har, kan visa med en bild;

Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Har en till vana som jag även tror många andra har, kan visa med en bild;

Jo tyvärr
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

mobil i vänsterfickan, plånboken i höger tillsammans med nycklarna.
    skulle haft a-traktor istället!

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Standardsaker för mig:

Nycklar, höger fram
    Mobil, vänster fram
    Plånbok, höger bak
    Om man har nått randompapper eller nått, alltid vänster bak

Knäcker också fingrar och annat skit när jag sitter still eller väntar på något. (fingrar, handleder, fotleder, nacke, rygg osv)

När jag kommer hem(spelar ingen roll ifrån vart)
    ALLTID:
    Mobil i laddningsdockan bredvid datorn, plånbok och nycklar bredvid.

Har oftast ordning på alla mina saker och när någon till exempel flyttar på saker jag lagt någonstans eller att jag av okänd anledning lagt sakerna någon annanstans får jag panik och blir på väldigt dåligt humör..

EDIT: Jag brukar alltid känna efter i fickorna så man inte tappat något när jag går eller gör nått annat
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Eftersom jag inte orkar skriva så citerar jag bara.

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Och toalocket ska ALLTID vara nedfällt efter utfört behov..
    Helt samma sak här! Enda anledningen till att jag började med det var för att "det finns tjejer i huset" typ..

Klarar inte av när det är tänt i badrummet. Får typ panik. Så typ om jag sitter och skiter har jag släckt, tänder när jag ska torka mig. Duschar jag har jag också släckt, men lämnar då dörren öppen...[/QUOTE]

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    knakar lederna i händerna vilket jag ångrar att jag börja med nu.
    Håller med dig helt där! Känns så jävla dumt nu när man tänker på det. Men det knakar småtufft ju.

Sen så har jag också problemet med att nycklarna ska vara i vänster ficka och mobilen i höger. Dock har jag allt annat i vänster också så det ser jävligt dumt ut tror jag.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Att jag alltid måste olla varje dörrhandtag jag kommer över.

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Snusdosan i höger bakficka , mobilen i höger framficka och måste alltid kolla om dörren är låst om jag går upp efter att jag har lagt mig även om jag är 100% säker på att jag har låst / någon annan har gjort det...
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    biter på naglarna, har en tendens att kolla in röven på brudar ja träffar (vilket inte alltid gillas) ren reflex för fan!
    Same here!:C T.o.m när jag är ute med bruden kollar jag in andras rövar ( tjejer ofc ), har sagt det till henne and she's fine with it, look but dont touch!
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Eftersom jag inte orkar skriva så citerar jag bara.

Helt samma sak här! Enda anledningen till att jag började med det var för att "det finns tjejer i huset" typ..

Klarar inte av när det är tänt i badrummet. Får typ panik. Så typ om jag sitter och skiter har jag släckt, tänder när jag ska torka mig. Duschar jag har jag också släckt, men lämnar då dörren öppen...

Håller med dig helt där! Känns så jävla dumt nu när man tänker på det. Men det knakar småtufft ju.

Sen så har jag också problemet med att nycklarna ska vara i vänster ficka och mobilen i höger. Dock har jag allt annat i vänster också så det ser jävligt dumt ut tror jag.[/QUOTE]

Kul att du har samma
    Farsan blir typ skitarg när vi borstar tänderna och jag släcker. Klarar verkligen inte av det. Haha.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Telebaban i höger fram, nycklar och lurar i vänster fram, plånbok i höger bak.. Får damp om det ligger nån annanstans..
    Känner också alltid efter om jag har alla grejer med mig, och på rätt ställe ofc = en klapp med båda händerna på låren (på fickorna alltså) och sen en klapp på arslet med höger för att kolla om plånkan är med! '

Knäcker även det mesta, mest fingrar och handleder..
    Killar med smak kör Volvo med flak!

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Så fort jag går av bussen eller spårvagnen kollar jag så att jag har allt på mig. Bra vana. Plånboken skall vara i vänster fickan!

Behöver alltid springa till spårvagnen....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Dåliga vanor, hmm, bita på naglarna, knäcka fingrar, handleder, tår. Ofta kolla saker flera gånger, t. ex om man ställt väckarklocka osv.

Är lite smått pedant, vilket är både på gott och ont, saker ska ligga på ett visst sätt i träningsväskan, kan inte i princip inte lämna sängen obäddad om jag inte har jättebråttom eller liknande, måste vara ordning och reda, vilket jag tycker är positivt. Sen har styrketräning blivit en "vana" vilket definitivt är bra.

Garanterat många saker man knappt tänker på själv också, en annan grej som går lite hand i hand med att vara pedant är att om jag ska gå och lägga mig exempemvis och hänger en t-shirt eller ett par jeans på datorstolen, lägger mig till ro och upptäcker att det är nåt veck i byxorna, t-shirten är lite uppkavlad i ärmen eller liknande så måste jag fixa det
    F.d summertime

Mobilen: höger fram
    Plånkan: vänster fram
    Nycklar:högerfram på tjocktröjan
    penna sudd: vänster fram på tjoktröjan

massor med vanor! När jag sitter på bussen te skolan så kollar jag vad klockan är vid räfsnäs brygga... varje gång xD
    Knäcker ryggen varje gång i en viss skola sal

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hinner alltid till tåget i sista sekunden, blir alltid sen när jag ska träffa polare. Sen går och lägger mig senare än planerat, och nu under lovet klev jag alltid upp runt tre på eftermiddagen..
    Sen det där med byxfickorna såklart, korthållare+nycklar vänster framficka, mobil i högra och pengarna/stickers i bakfickorna.

Och går jag fel när jag är ute på stan så stannar jag alltid upp, kollar på klockan som att jag vore sen till nåt möte eller något, och vänder åt rätt håll.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Biter jämt på skinnet innuti munnen, antingen på kinderna eller på läppen, vet att jag kör det och blir fett irriterad. Knakar nacken...
    Senast redigerat av Manfred den 2012-01-09 klockan 23:12.
    Most stickpeople are black

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Biter på naglarna, ( Har alltid gjort) blir tokig om inte telefon ligger i höger fram ficka nycklar å plånka i vänster fram. tycker inte de känns bra att ha plånkan i bakfickorna då jag har tappat den ett antal gånger. Sen brukar jag antingen vurpa eller göra illa mig på nått sätt xD

telefon, höger fram. går inte en dag på annat vis.
    nycklar, andra saker i vänster framficka.
    plånbok i höger bakficka. Men om jag åker hoj/ fyrhjuling så ska alltid plånboken va i vänster innerficka i jackan om den har en.
    viktiga papper osv i vänster bakficka.

sen brukar jag ha konstiga ryck med ögonen men _bara_ när jag är ensam ( känns som en ögonfrans tar fast i något och man måste göra ryck)

Knakar nacke, fingrar, tår, fotleder, ryggen annt för ofta. Mina knän knakar hela tiden och när jag kör traktor i jobb eller kör bil måste jag sträcka på benen så det knakar. blir en spänning innuti leden typ.

i public har jag nog dålig ovana att kolla in rövar, och under armar på folk! om de har lökringar eller sånt haha!

jag är väldigt noga med vad jag gör. t.om så det stör mig själv när allt tar sån jävla tid.
    När jag är i jobbat så kan jag ha motivation på topp och planerar allt jag ska göra när jag kommer hem, sen när jag är hemma förvinner all motivation till -20 och man måste kämpa sig iväg och göra det man tänkte göra.

Nu har jag skrivt så mycket men en bra ovana är väl att det är ingen skillnad vad jag använder för prylar, verktyg, saker vid datorn, böcker, förvaringslådor.. så är de alltid perfekt utplacerade, rakt och gämt och snyggt!
    Är lite FÖR hjälpsam åt andra så jag lider av det själv...

Planerar alltid att lägga mig i tid men alltid tar jag upp datan för att kolla facebook....sen är man fast.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in