armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Yamaha aerox 07/ weber förgasare

Hej
    hade problem innan med munstycken till min förgasare, jag testade allt från gurtner,dellortos osv på min förgasare men ingen passade.
    tog loss hela och kollade och fick se att det var en Weber förgasare.
    Problemet är nu att luftskruven är borta, tänkte köpa en ny men ingen har den (har kollat cykelkraft och twostroke) cykelkraft hade munstycken men ej reservdelar. Min fråga är tror ni att Dellorto's PHVA 12mm luftskruv passar min förgasare, för dom är nästan helt identiska förutom att på min sitter det slangar från kylaren också och jag har för mig att det inte fanns på PHVA 12mm.

Snabba svar uppskattas!

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Om du tycker att luftskruven ser likadan ut kan du ju alltid testa, såna brukar inte kosta en förmögenhet men jag tror inte delar från olika märken passar varandra dessvärre. De gör olika modeller osv för att man ska köpa delar från just deras egna märke. Weber är ett dåligt förgasar märke när det gäller moppeförgasare enligt mig. hade jag varit du hade jag nog letat rätt på en begagnad Dellorto förgasare.

Angående slangar till kylaren, det beror på att förgasaren värms upp av kylarvattnet så när det är minusgrader t.ex. så ska inte förgasaren frysa - hänggas.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    ja dom kostar ungefär 20kr beroende på vilket märke det är.
    håller med dig, haft olika förgasare men alldrig har jag haft en skit weber innan. svårt och hitta något till för dom inte tillverkas fortfarande har jag hört.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in