Sidan 1 av 2 12 Sista

Sälj/köp aldrig något av Romanski!

Köp eller sälj något av Romanski här på forumet! (min rekomendation)
    han köpte ett am6 turbokit av mig, skickade bilder osv innan affär. nu när han har fått det så säger han att det inte passar. Han vägrar att betala eller skicka tillbaka det på sin bekostnad.
    Blir så förbannad.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Skickade du ett rör till nån utan att du fått betalt först?

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Du skickade alltså något utan att ta betalt?

Smart
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

6. ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Börjar bli mer lurendrejerier här på mnf.

Kan bara säga en sak, man lär sig av sina misstag..

Bästa sättet att sälja via nätet om han inte vill skicka pengar innan är postförskott. Då får han de han har köpt när han betalt

Ok då kan jag medge att ja tänker skicka tillbaka röret + frakt men nästa gång lär du dig av dina misstag , ATT DU INTE ENS LÄSER TRÅDEN OCH LÄGGER SKULDEN PÅ MIG OCH HOTAR MED ATT POLISANMÄLA MIG ÄR JU VÄÄÄÄLDIGT MOGET JACKE , SKICKAR DET IMORGON , ONÖDIGT TRÅD , OCH NU SÄGER DU ATT DET ÄR ETT AM6 TURBOKIT , DE SA DU ALDRIG NÄR DU SKREV TILL MIG.

10. jacke15. tycker att det låter väldigt onördigt att ens skriva till han om du vet att han inte behöver ett am6 rör, (efter som han har skrivit en tråd där han söker ett derbi rör)
    och ett tips skicka aldrig någonting utan att ha ett slags kontrakt om du inte får pengar vid avhämtning. väldigt onödig tråd btw.

HAHAH ditt eget fel!!!

HAHA men bra att du kollar på vad tråden heter när du ska sälja saker, det stod DERBI rör inte AM6...

Sedan att man inte skickar med postförskott är ju också lite knepigt? sedan hade ni inget kontrakt där det STOD att han skulle skicka pengar, så med andra ord skickade du honom ett gratis rör, du sak FAN vara tacksam att han skickar tillbax röret nu...

Sedan att du hade skickat bilder, du vet ju själv hur lätt det är att ta någon annan bild och skicka det?

helt rätt rosen +1

Om man är så dum och skickar en sak till någon utan och ta betalt i för väg så får man ju skylla sig själv! Inget illa menat! men de är dumt utav honom o inte vilja skicka tillbaka!

tror det var att han inte ville betala något (frakt) för något som han inte har bett om

Förstår dig helt och hållet vad du menar SillmaN, man ska alltid skicka tillbax grejorna efter ett missförstånd, men då han som skickade det säger att han inte ska få stå för någon frakt så ska han inte skicka tillbax det förän han som skickade det står för all kostnad,

hur skulle det vara om du råkade skicka ett packet till fel adress? skulle du då säga till den olycklige att han ska betala frakten tillbax med? skulle inte tro det va?

17. jag kan skicka dig ett rör, du får betala 180kr i frakt, sedan ska ud betala 180 kr TILL för att skicka tillbax de? är det okej för dig?

19. inte är det jag som ska kolla upp saker, VET DU VAD POSTFÖRSKOTT ÄR? det är att du betalar ut när du hämtar ut ditt paket lilla gubben... och för det behöver man inget bankgiro/postförskott, har köpt begangnade saker flera gånger och betalar oftast kontant!!!!! ÅHHH hoppas du driver med mig -.- JÄVLA Lennart

Fast jag fattar inte varför man ska sälja ett rör som man vet inte kommer att passa på mottagarens moppe, och inte fattar att man måste ta konsekvenserna.
    Och göra ett sådant här inlägg att man inte ska köpa något av "Romanski" för att du gör ett jävla misstag "jacke15" eller Jakob Johansson.
    tycker fan att du får skylla dig själv om du redan från början visste att han sökte derbi rör.
    Förmodar att du inte satt och skrev pm till alla här på Mnf utan att du såg hans inlägg och skrev ett pm.
    Stanna utanför affärerna så slipper du sådana här missförstånd.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av DRD Rosen Visa inlägg
    HAHAH ditt eget fel!!!

HAHA men bra att du kollar på vad tråden heter när du ska sälja saker, det stod DERBI rör inte AM6...

Sedan att man inte skickar med postförskott är ju också lite knepigt? sedan hade ni inget kontrakt där det STOD att han skulle skicka pengar, så med andra ord skickade du honom ett gratis rör, du sak FAN vara tacksam att han skickar tillbax röret nu...

Sedan att du hade skickat bilder, du vet ju själv hur lätt det är att ta någon annan bild och skicka det?
    Är du 12 år gammal eller bara dum i huvet? Vadå gratis rör?
    Har man kommit överens om ett pris över telefon/sms/mail osv så har man fört ett AVTAL, dumme fanskap
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Forums admin stäng tråden , leder inte fram till nått då jag och jacke15 har kommit överens om en deal.

okej men varför skriver "jacke15" någonting ens?

25. Anledningen till att jag vill få han betala frakten är att han sa aldrig att det var ett am6 rör, hade ju självklart sagt att det passade inte och skulle ha tackat nej, men hoppas han skojar med att inte köpa saker utav mig eller sälja då jag betalar om ja har fått rätt saker osv, hoppas ni förstår hur jag uppfattar denna underliga situation

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har man kommit överens om ett pris över telefon/sms/mail osv så har man fört ett AVTAL, dumme fanskap
    +1.

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Värt att nämnas är att muntligt avtal är lika bindande som skriftligt.

Citat Ursprungligen postat av DRD Rosen Visa inlägg
    HAHAH ditt eget fel!!!

Det är inte alla som kan skicka med postförskott. det kräver ett post/bankgiro(som kostar att äga). Om man bara skickar ett paket. så ska man inte behöva fixa sånt.
    Därför är det lättast att få in pengarna på kontot och skicka varan.

Sen borde man kunna vara så ärlig att om man inte har fått rätt del, att man åtminstonde skickar tillbaka varan.

Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Om man är så dum och skickar en sak till någon utan och ta betalt i för väg så får man ju skylla sig själv! Inget illa menat! men de är dumt utav honom o inte vilja skicka tillbaka!
    Det är ju samma sak som om någon skulle bli blåst genom att sätta in pengarna först.
    Gör bara affärer man vet om vilka det är.
    Utför bänkning.
    Pm:a för prisinfo

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in