Bromsen Krånglar

Tja, har problem med min frambroms (bromscylindern) Efter jag plockat isär allt. När jag häller i bromsolja så är det helt stopp i hålet som leder till slangen till oket, har blåst med tryckluft och försökt rengöra men det hjälper inte, fast har typ blivit lite bättre då det kommer typ upp pytte lite grå sörja ur hålet som leder till oket varje gång jag pumpar o det gjorde det inte först och har pumpat sjukt mycket men den gråa grejen försvinner inte så det kan typ komma upp grejer ur hålet men inte ner

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Jobbigt att läsa när du inte kan använda punkt ..
    Fortsätt att rengöra , lägg det i bensin bad några dagar o sedan testa att pumpa igen .
    Annars så skulle jag köpa ny bromsslang
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Är stopp utan slang med. Har testat med avfettning utan kolven i för det pajar kolvens packningar. Men ska testa med bensin, det kanske är starkare? Men den gråa sörjan kanske kommer från kolven som har avlagringar på sig? Mer svar tack

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Eric_9801 Visa inlägg
    Är stopp utan slang med. Har testat med avfettning utan kolven i för det pajar kolvens packningar. Men ska testa med bensin, det kanske är starkare? Men den gråa sörjan kanske kommer från kolven som har avlagringar på sig? Mer svar tack
    Testa lägg hela broms kittet i bensin eller något sånt över några dagar .
    Annars kanske jag kan luska fram en broms pump iallafall som du kan köpa för en liten slant
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Ska testa det, alt lämmna in skiten på verkstad. e den paj så kanske jag kan köpa din

Edit: Finns det några andra grejer man kan göra för att fixa mitt problem?

förstår inte fullt vad du menar, kommer det inget ut från handtaget eller är det oket som kärvar ?
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

ok, jag menar att om jag håller olja i behållaren till frambromsen så rinner det inte ut för att det är stopp i hålet som leder till slangen ( dock inga slangar eller nått grejs på den ) Jag är rätt så säker på att det är igen täppt med aluminiumoxid då jag slipade bort det från hela bromskitet för ett tag sen och det blev mkt slip damm. Men jag ska testa att låta behållaren ligga i citronsyra så det fräts bort avlagringar o skit o blåsa rent ordentligt för det måste va typ helt rent för det ska funka

tänk på så att packningar inte fräts bort dem med !
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

nää ska inte ha med några packningar, ska gö de under veckan för jag har vart fett sjuk

Citat Ursprungligen postat av Eric_9801 Visa inlägg
    nää ska inte ha med några packningar, ska gö de under veckan för jag har vart fett sjuk
    Är ju när man är sjuk och har gott om tid som man står i garaget !

Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    Är ju när man är sjuk och har gott om tid som man står i garaget !
    Haha, jo men inte med 40graders feber.
    Senast redigerat av Eric_9801 den 2012-10-28 klockan 20:13.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in