1. #1

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206

    dellorto förgasare läcker.. (Löst)

    Har en 21mm dellorto förgasare som läcker, när man startar bensin kranen börjar det rinna där man sätter luftfiltret, öppna förgasaren och kollade om flotören flyter och den flyter om man lägger den i vatten, men jag reagerade på att den slog i toppen på förgasaren, ska den göra de ?

    annars vad kan de va som gör att den läcker
    Senast redigerat av xytoo den 2012-01-20 klockan 14:55.

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    hade samma problem, tog ut förgasaren rengjorde den med vatten o torkade rent den. Ta ut flotörnålen och allt sånt, rengör det ochså .
    Hoppas det funkar

  3. #3

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    öppna och blåste rent och sånt sen satt jag tbx och kicka då starta den och de läckte inte, sen lät jag den så lite, så starta jag bensin kranen igen lite senare och kolla om de läckte och de gjorde de inte så ska jag starta den då är den död och när jag starta första gången va de precis som om den inte fick bensin som den skulle för den gick upp lite i varv och gasa jag så dog den :/

  4. #4

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av xytoo Visa inlägg
    öppna och blåste rent och sånt sen satt jag tbx och kicka då starta den och de läckte inte, sen lät jag den så lite, så starta jag bensin kranen igen lite senare och kolla om de läckte och de gjorde de inte så ska jag starta den då är den död och när jag starta första gången va de precis som om den inte fick bensin som den skulle för den gick upp lite i varv och gasa jag så dog den :/
    konstigt , måste nog vara stopp nån annanstans..

  5. #5

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    konstigt , måste nog vara stopp nån annanstans..
    mm, får väll riva ner det igen

    men kan läckan ha något med att den går som en traktor, för tycker att 82 huvudmunstycke ska va för litet för.. Tk rör, hebo manston revolution 70cc (ATR portad 200-136) men ändå blöddrar den och sånt har video från idag jag kan ladda upp om ni vill

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    hade samma problem, tog ut förgasaren rengjorde den med vatten o torkade rent den. Ta ut flotörnålen och allt sånt, rengör det ochså .
    Hoppas det funkar

    Med vatten? xD Man rengör inte en förgasare med vatten, man rengör med bensin eller liknande
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Med vatten? xD Man rengör inte en förgasare med vatten, man rengör med bensin eller liknande
    haha , den funkar lika bra ^^

  8. #8

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    jaja jag får testa skruva ner och se om jag hittar något fel

  11. #11
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av xytoo Visa inlägg
    för tycker att 82 huvudmunstycke ska va för litet för.. Tk rör, hebo manston revolution 70cc (ATR portad 200-136) men ändå blöddrar den och sånt
    Har du för litet huvumunstycke så blöddrar den.
    Byt upp det, testa runt 100+-10
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  12. #12

  13. #13
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    njaaaa har man för stort så blöddrar den, har man för litet så hackar och dör den.
    trodde de va blödder=litet, bööö=stort? Men jag kan ha fel.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  14. #14

  15. #15

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Tack alla hitta problemet, förra ägaren hade pluggat igen överflödeshålet så det va därför den flöda över i föggen istället , dock dör den på full gas så ska byta upp lite i munstycke

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in