Ämne: Suzuki TS 50

Suzuki TS 50

Hej!

Jag har på äldre dagar köpt mig en Suzuki TS50 som behöver lite vård, det är nått vajsing med förgasaren på den drar tjuvluft läcker bensin och lite sådant den skall bytas. Jag tänkte på en till en 16mm eller 20mm förgsare jag hittar förgasare på rinab ex men jag hittar inga insug hur fungerar detta det va ju typ 17 årsedan jag höll på med mopeder så lite har man glömt av Sedan böver jag ett grövre avgasrör det sitter en original böj på den nu skulle haft grovböj vart finns detta till Suzuki TS? hitta inte det på Rinab i alla fall. Sitter en 70cc på den idag som jag skall byta kolv och ringar på annars är mopeden i gott skick är det nån som har lite tips å förslag hur jag skall gör det som är mest akut nu är förgasare och insugsplatta hur är det med insugsplattan måste man köpa en sådan eller passar originalet?

Kommer nog lite fler frågor senare

jag är inte ute efter en moped som går fruktansvärt fort utan den skall va stark att de är 70cc är för att det följde med original cylinder på TS går ju bara inte att köra med.

Ha det gott så länge

Jag har också skaffat mig en TS50X på äldre dagar, tänkte sätta ihop den till grabben men jag har fastnat för den själv så grabben får nog något annat istället.
    Det finns insug till 21mm PHBG typ av förgasare men jag har använt mig av en 20mm Mikuni VM20-273 som jag tycker fungerar bättre än PHBG. Mikunin måste filas i flänsen för att passa med det går precis.
    Gällande avgassystem så finns det vad jag vet 5st olika trimavgas till TS:
    Gianelli 50
    Gianelli 80 (behöver fila lite på topplocket för att få det att passa)
    Proma
    Big One
    Malossi
    Jag har testat Gianelli 50, 80 och Proma rören och tycker Gianelli 80 fungerar bäst till 70cc (som egentligen är 66cc).
    Jag är mitt uppe i att få min TS att gå som bäst och här verkar inte vara många på detta forumet som har TS så du får gärna kontakta mig via PM eller mail så kan du få hur mycket info som helst med vad jag har gjort med min TS, jag har även en del delar som kanske kan vara intressanta för dig.

Citat Ursprungligen postat av Zwap Visa inlägg
    Jag har också skaffat mig en TS50X på äldre dagar, tänkte sätta ihop den till grabben men jag har fastnat för den själv så grabben får nog något annat istället.
    Det finns insug till 21mm PHBG typ av förgasare men jag har använt mig av en 20mm Mikuni VM20-273 som jag tycker fungerar bättre än PHBG. Mikunin måste filas i flänsen för att passa med det går precis.
    Gällande avgassystem så finns det vad jag vet 5st olika trimavgas till TS:
    Gianelli 50
    Gianelli 80 (behöver fila lite på topplocket för att få det att passa)
    Proma
    Big One
    Malossi
    Jag har testat Gianelli 50, 80 och Proma rören och tycker Gianelli 80 fungerar bäst till 70cc (som egentligen är 66cc).
    Jag är mitt uppe i att få min TS att gå som bäst och här verkar inte vara många på detta forumet som har TS så du får gärna kontakta mig via PM eller mail så kan du få hur mycket info som helst med vad jag har gjort med min TS, jag har även en del delar som kanske kan vara intressanta för dig.

Jag skickar ett PM till dig

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in