Sidan 3 av 5 Första 12345 Sista

Ämne: Rädda Mnf!

  1. #61
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Ta det lugnt Filip, han vill bara provocera. Passar han inte sig får jag ta ett snack med honom också.
    Tycker det där "minsta lilla" som Rexxy skrev till honom har gått förbi för läänge sen!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #62

  3. #63
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Okej allt var menat till Holqvist. Ville bara inte få tråden låst eller bortagen direkt. Kom ni ihåg när han editerade mitt och Filips inlägg i "årets.." och skrev "Jag är bög" "Största fuckot mig själv" osv. Sen håller han på utanför mnf också i skype tex när jag var tvungen att gå med i Sebbes och holmqvist samtal för att fråga honom varför jag blev bannad förrut? Iallafall så skrev jag och frågade men dem editerade allt jag skrev bara till "Varför är jag bög?" mm.. Känns det vidare seriöst? Inte direkt. Sen så har jag blivit bannad för att jag blev arg på en kille som skrev skit till mig i en tråd och då svara jag tillbaka med samma kaliber men jag blev bannad och mina inlägg togs bort men inte den andres och han fick inget fast han var den som började med att hoppa på mig?

    Crippa har jag inget emot alls och Webbe har jag inte sett av direkt så om dem säger jag inget. Men Holmqvist som gillar att hålla på att jävlas med bara mer och mer medlemmar med hjälp av sebbe. Resten står i mitt första inlägg om ni inte kunnat läsa. Det gamla Mnf allt som var bra med det är borta nu. Det var ett speciellt forum men nu har detta fallit in bland högen av forum med små mobbade tonåringar som leker att dem är nåt bakom datorn.

  4. #64

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Okej allt var menat till Holqvist. Ville bara inte få tråden låst eller bortagen direkt. Kom ni ihåg när han editerade mitt och Filips inlägg i "årets.." och skrev "Jag är bög" "Största fuckot mig själv" osv. Sen håller han på utanför mnf också i skype tex när jag var tvungen att gå med i Sebbes och holmqvist samtal för att fråga honom varför jag blev bannad förrut? Iallafall så skrev jag och frågade men dem editerade allt jag skrev bara till "Varför är jag bög?" mm.. Känns det vidare seriöst? Inte direkt. Sen så har jag blivit bannad för att jag blev arg på en kille som skrev skit till mig i en tråd och då svara jag tillbaka med samma kaliber men jag blev bannad och mina inlägg togs bort men inte den andres?

    Crippa har jag inget emot alls och Webbe har jag inte sett av direkt så om dem säger jag inget. Men Holmqvist som gillar att hålla på att jävlas med bara mer och mer medlemmar med hjälp av sebbe. Resten står i mitt första inlägg om ni inte kunnat läsa. Det gamla Mnf allt som var bra med det är borta nu. Det var ett speciellt forum men nu har detta fallit in bland högen av forum med små mobbade tonåringar som leker att dem är nåt bakom datorn.
    Det var jag som drygade och editerade dina inlägg.

     

    PÅ SKYPE , INTE MNF.

  5. #65
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Du glömmer G-son. Han har varit med längst.

    Vad tjafsar ni alla om egentligen? Vad jag ser så tjafsar ni alla om olika saker. Många har blivit irriterade för att ni blivit varnade för dubbelpost och andra grejer som strider emot reglerna. Jaaa, ni bröt ju mot reglerna, vad förväntar ni er? Även om vi idag upptäcker regelbrott som är 1 månad gamla betyder inte att dom glöms bort.

    Att ni sen tjafsar om Holmqvist. Vi ska glömma 1 månads gamla dubbelpost, men ni vill inte glömma Holmqvists 3 inlägg på TSR som hände för c.a 1 månad sen? Vad är moralen i det? Detta börjar allt mer likna en barnsituation. Bara skyller ifrån sig... Men erkänner inte att dom har gjort fel.

    Dom som blivit bannade nu har blivit bannade av olika skäl nu, Personangrepp är bara det minsta vad jag sett. Dom avstängningarna får vara kvar. (Även om Ralley kanske visste hur man skulle klä sig, vet han inte hur man är trevlig på ett forum.)

    Dagens fail förblir låst nu p.g.a all off-topic! Ingen annan anledning. Men om ni inte bättrar er gör jag samma sak Michél gjort en gång i tiden. Stänger ner hela övrigt i 1 vecka!

    Om denna tråd ska förbli kvar så ni kan ventilera er, håll personangrepp utanför! Nolltollerans i denna tråd, även dubbelpost. (Ni måste börja öva er, dubbelpost överallt!)
    ja det också, nämnde ju inte alla. Men snälla rexxy, du lär väl märka det själv. Denna situationen börjar likna "rifat-situationen".. holmqvist retar upp medlemmarna och han gör inte alltid rätt han heller. Du måste ju själv inse det, eller flyr ni bara från sanningen? ge någon lite mer mogen rollen som moderator, även om holmqvist rensar upp så gör beter han sig inte som en moderator.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #66
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Det var jag som drygade och editerade dina inlägg.

     

    PÅ SKYPE , INTE MNF.
    Men Holmqvist gjorde det på MNF, så ni är lika skyldiga båda två
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #67

  8. #68
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Vad har holmqvist klädstil och liv med ralleys bann o göra ?





    Nu blev din internetpenis sjukt stor va ?
    dubbel här, skit samma. Det där var ett jävligt nödvändigt argument va? holmqvist, kom hit och städa upp efter pappsen!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vi blundar inte, vi håller på och diskuterar för fullt hur vi ska agera i denna situation.
    det hoppas jag verkligen, annars är det här forumet bara att glömma. Det blir bara sämre och sämre. Folk tröttnar.
    och kolla det jag skrev ovan. varför får inte sebbe skit för sånt där? ingen bryr sig när holmqvist's springpojke käftar.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #69
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vi blundar inte, vi håller på och diskuterar för fullt hur vi ska agera i denna situation.
    Finns IMO bara ett rätt i detta fall.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #70

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Men Holmqvist gjorde det på MNF, så ni är lika skyldiga båda två
    Lika skyldiga ?

    Jag gjorde det utanför , han gjorde det inne på mnf så hur får du det till lika ?

  11. #71
    Varför inte bara vara demokratiska och göra en poll huruvida medlemmarna vill att Holmqvist ska fortsätta vara moderator eller inte? Bättre lösning än så kommer ni inte få, det är vi medlemmar som gör forumet, låt oss välja.

  12. #72

  13. Sånt bestämmer vi mods.

    halvkul att dom tänjer på reglern när de gäller dom själva och rövslickarn sebbe men när någon av dom vanliga medlemarna gör nått så blire de både permbann och hela skiten.
    Du börjar direkt med persongrepp, du kan inte låta bli va? Det blir en söt varning till dig.
    Och du ska inte säga så mycket Lennart, du har också fått många chanser! Sebbe är lik dig på den punkten. Lovar bättring hela tiden.


    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Varför inte bara vara demokratiska och göra en poll huruvida medlemmarna vill att Holmqvist ska fortsätta vara moderator eller inte? Bättre lösning än så kommer ni inte få, det är vi medlemmar som gör forumet, låt oss välja.
    För det är vi som är utnämnda till moderatorer, och bestämmer hur detta forum ska styras och hållas. Vi kan inte göra alla till lags och någon demokratiskt röstning kommer vi inte ha.
    Senast redigerat av Rexxy den 2012-01-22 klockan 19:48.
    Följ Moppenets största projekttråd här!

  14. #74
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Lika skyldiga ?

    Jag gjorde det utanför , han gjorde det inne på mnf så hur får du det till lika ?
    Citerar Rexxy:
    "När det är mot en MNF medlem, gör det så MNF blandas in"
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #75
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    halvkul att dom tänjer på reglern när de gäller dom själva och rövslickarn sebbe men när någon av dom vanliga medlemarna gör nått så blire de både permbann och hela skiten.
    åååh tack för att du sa det!
    sebbe får liksom göra påhopp mot folk utan straff. Holmqvist får mobba folk på skype och tror att detta inte kommer komma till mnf, även fast det visst berör forumet.
    holmqvist gör tydligen allt rätt när han städar upp, tar bort kommentarer utan anledning, och som grädde på moset så tycker han det är helt okej att låta sebbe gå ostraffad för allt han gör, även fast han ska vara så ordentlig med att alla andra får straff hit och dit. Och nu håller sebbe på att smöra för modsen för att bli mod han också..
    Kan det ha något och göra med att han är polare med holmqvist kanske?
    Tänk på en sak innan ni bannar mig nu, det är vi jävla medlemmar som gör detta forum. inom några månader är det inte en enda medlem kvar här förutom sebbe och modsen. fyfan.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #76


  17. #78
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Vad har holmqvist klädstil och liv med ralleys bann o göra ?





    Nu blev din internetpenis sjukt stor va ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Ta det lugnt Filip, han vill bara provocera. Passar han inte sig får jag ta ett snack med honom också.
    Personangrepp på det sista, vad händer? Han är kvar ju? Ni måste verkligen älska honom va?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  18. #79


  19. #81
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vad ni blandar in Sebbe och Holmqvist hela tiden i varandra. Det är jag som har Sebbe i koppel nu, inte Holmqvist!
    Sebbe kommer inte bli moderator, så det behöver ni inte oroa er för.


    Jag har snackat med Holmqvist nu och förhoppningsvis ska det bli bättre ifrån hans sida (och då menar jag inte lite). Så var snälla och glöm detta nu. Häll inte mer bensin i elden - använd den till moppen istället.
    Eller så gör ni som jag sa, en omröstning.

    Nu har Holmqvist vart moderator.. 1-2 månader om inte längre? Och redan sen första veckan så har folk tyckt att han misskött sig, deras "attack" på TSR visar bara vilken nivå deras mognad ligger på, kanske är dags och tänka på om ni inte ska ta och rekrytera lite nya vettiga mods innan forumet dör, tror inte detta var vad Yoghurt hade i åtanke när han tog tag i forumet igen

  20. #82
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vad ni blandar in Sebbe och Holmqvist hela tiden i varandra. Det är jag som har Sebbe i koppel nu, inte Holmqvist!
    Sebbe kommer inte bli moderator, så det behöver ni inte oroa er för.


    Jag har snackat med Holmqvist nu och förhoppningsvis ska det bli bättre ifrån hans sida (och då menar jag inte lite). Så var snälla och glöm detta nu. Häll inte mer bensin i elden - använd den till moppen istället.
    nu litar jag fan på att du styr upp det här. För när sebbe skriver saker som "nu blev din internetpenis sjukt stor va?" så tas inte hans inlägg bort, ni verkar inte ens bry mig och det gör mig så arg. Det känns som att det är just för att han är er lilla springpojke. observera "det känns som".
    Tänk igenom det här nu, innan du ger mig varningar och ban hit och dit. Som sagt, det här forumet behöver folk och det blir inte bättre för att ni bannar folk som diskuterar. Detta är trots allt ett forum, finns det inget som heter yttrandefrihet längre?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #83
    Som vissa av er vet är jag en av de medlemmar som hängt med MNF längst, och jag har också varit moderator en stor del av den tiden. Jag har sett bra och dåliga tider på forumet, och har själv modererat på olika vis - allt från att gå stenhårt efter vad som står i reglerna (jag har aldrig bannat, varnat eller gjort något annat utan att kunna hänvisa till en del av reglerna som ger mig rätten att göra det) till min ganska passiva moderering den senaste tiden när jag hellre har sagt till någon att låta bli att göra det dom gjort än att faktiskt varna eller banna dom för det. Uppenbarligen har det blivit för slappt på sistone...

    Regler är till för att följas. Bryter man mot dom får man räkna med att det kommer surt efter. Jag började registrera mig på diverse olika forum någon gång i slutet av 90-talet, och såvitt jag vet har jag fått en enda varning sedan dess, inte en enda bann. Det är inte svårt att följa reglerna, och oftast räcker sunt förnuft...

    Sedan finns det ingen anledning att klaga på en varning heller. Sköter man sig sedan blir det ju inget mer av den...

  22. #84
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Ett moped forum svänger hit och dit efter som det är riktat mot ungdomar och då finns det mycket humörs svängningar inblandade.
    Jag har absolut inget emot moddsen och jag tycker de har skött sig bra.

    Seriösa o coola projekt är ju inget som man bara kan få fram sådär?
    De krävs pengar , bra garage+verktyg och väldigt mycket fritid vilket normala 14-17åringar inte har (mesta dels syftat på mycket pengar o mycket fritid dock) ,
    när man skaffat sig jobb osv får de flesta en stadig budget som räcker längre på tex ett riktigt cleant o grymt hyper projekt.

    De flesta mnf veteraner sköljdes bort med forum bytet och är väl inte mycket att göra åt , bara att vänta på att dessa som hänger på forumet nu tar tag i de coola projekten när de får bättre tid och budget ?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  23. #85
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Personangrepp på det sista, vad händer? Han är kvar ju? Ni måste verkligen älska honom va?
    Men herregud, du har gjort fler personangrepp och det har även flera andra här. Jag sa till honom dessutom och det gjorde Rexxy också-

    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Som jag skrev några inlägg upp;

    "Jag sa att det var onödigt gjort och att chansen snart går upp i rök. Då blev han tyst, så en liten chans finns kvar. Inge mer om det nu."
    Bra Rexxy, håll hårt i Sebbe.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nu litar jag fan på att du styr upp det här. För när sebbe skriver saker som "nu blev din internetpenis sjukt stor va?" så tas inte hans inlägg bort, ni verkar inte ens bry mig och det gör mig så arg. Det känns som att det är just för att han är er lilla springpojke. observera "det känns som".
    Tänk igenom det här nu, innan du ger mig varningar och ban hit och dit. Som sagt, det här forumet behöver folk och det blir inte bättre för att ni bannar folk som diskuterar. Detta är trots allt ett forum, finns det inget som heter yttrandefrihet längre?
    Yttrandefriheten finns till dess att den inkräktar på reglerna eller tills dess att folk känner sig kränkta.

  24. #86
    Ja vad ska man säga? Det är ju någon som måste bestämma. Även fast jag tycker en del regler här på forumet är lite töntiga så är dem till för att hållas!
    Moppemorfar

  25. #87
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Men herregud, du har gjort fler personangrepp och det har även flera andra här. Jag sa till honom dessutom och det gjorde Rexxy också-



    Bra Rexxy, håll hårt i Sebbe.



    Yttrandefriheten finns till dess att den inkräktar på reglerna eller tills dess att folk känner sig kränkta.
    tdwp får 2 månader, ralley får permanent....Sebbe får en tillsägelse, även fast han skulle få 3 månaders ban vid minsta felsteg.. De säger väll allt?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  26. #88
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    mina föräldrar betalar min bensin så ja härjar gärna lite till!

    Hahaha, så j*vla sköna kommentarer hela tiden
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  27. #89
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Men herregud, du har gjort fler personangrepp och det har även flera andra här. Jag sa till honom dessutom och det gjorde Rexxy också-



    Bra Rexxy, håll hårt i Sebbe.



    Yttrandefriheten finns till dess att den inkräktar på reglerna eller tills dess att folk känner sig kränkta.
    jag har skrivit ganska mycket. Nu vill jag ha svar på det ang. att sebbe och holmqvist får gå fria utan straff.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #90
    Vi vill gärna ha vettiga mods, peta ut en eller två så ska vi gå igenom det. Då kanske dom blir mods nästa gång vi söker nya.

    nu litar jag fan på att du styr upp det här. För när sebbe skriver saker som "nu blev din internetpenis sjukt stor va?" så tas inte hans inlägg bort, ni verkar inte ens bry mig och det gör mig så arg. Det känns som att det är just för att han är er lilla springpojke. observera "det känns som".
    Tänk igenom det här nu, innan du ger mig varningar och ban hit och dit. Som sagt, det här forumet behöver folk och det blir inte bättre för att ni bannar folk som diskuterar. Detta är trots allt ett forum, finns det inget som heter yttrandefrihet längre?
    Hade jag tagit bort inlägget hade ni ändå klagat - Att jag skyddar Sebbe. Så hur skulle jag gjort?
    Varför skulle vi banna dig hit och dit? Du gör inget reglebrott nu.

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    tdwp får 2 månader, ralley får permanent....Sebbe får en tillsägelse, även fast han skulle få 3 månaders ban vid minsta felsteg.. De säger väll allt?

    Ralleys avstängning sänktes till 1 månader. För perm var lite väl hårt. Förhoppningsvis får vi en glad och trevlig Ralley tillbaka.

    Då jag gav Sebbe chansen, avgör jag när gränsen är nådd. Inte du, inte ni, utan jag! Inte ens Holmqvist (Kanske gör någon glad...)


    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har skrivit ganska mycket. Nu vill jag ha svar på det ang. att sebbe och holmqvist får gå fria utan straff.
    Sebbe är straffad, skyddstillsyn utav mig. Värre än permbann!
    Då Holmqvist är moderator går det inte straffa han på samma sätt som en vanlig medlem. Jag har tagit ett snack med honom och varnat honom. Om han vill vara kvar som mod, måste han bättra sig. Men vi har kommit överens att han ska ta det lugnt nu under en tid. Det för att allt ska lägga sig.
    Följ Moppenets största projekttråd här!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in