1. #1
    Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    närasverige
    Inlägg
    86

    ducati tändning, hur ska de vara

    Jag har en derbi senda. Har köpt Ducatis tändsystem med http://www.twostroke.se/product.asp?product=8622 den cdiboxen.
    Moppen är elstrippad, det enda som finns är alltså stator/tändplatta,fästplattan såklart, cdi/tändspole. Hur tjuvkopplar man den lixom? Vilka 2 kablar kan jag dra till en switch? Och hur kopplar jag på ett lyse på det?
    Hoppas nån kan, skulle vara grymt snällt om ni kunde förklara
    Tack på förhand / Kevin

  2. #2
    Ljuset har jag hört att man kan koppla på den röda kabeln på cdin och den på en jord kabel. Sen har jag hört att det sitter en vit kabel på cdin som man ska dra ut för att tjuvkoppla den men jag är inte säker.. Får se vad resten av forumet säger

  3. #3
    Fel, fel och fel.
    Ström ut till luse etc. på gul kabel. Du behöver en spänningsregulator också.
    Dödare kopplas mellan jord och anslutningen märkt "stop" på CDIn. Om den (eller grön kabel) inte jordas är tändningen på hela tiden.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Fel, fel och fel.
    Ström ut till luse etc. på gul kabel. Du behöver en spänningsregulator också.
    Dödare kopplas mellan jord och anslutningen märkt "stop" på CDIn. Om den (eller grön kabel) inte jordas är tändningen på hela tiden.
    Okej då vet jag, men jag sa ju faktiskt att jag inte va säker.

  5. #5
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Okej då vet jag, men jag sa ju faktiskt att jag inte va säker.
    Och G-son sa att de är fel
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Och G-son sa att de är fel
    Japp, man lär ju sig av att göra fel och sånt så. Sen lär man ju sig nått nytt varje dag

  7. #7
    Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    närasverige
    Inlägg
    86
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Fel, fel och fel.
    Ström ut till luse etc. på gul kabel. Du behöver en spänningsregulator också.
    Dödare kopplas mellan jord och anslutningen märkt "stop" på CDIn. Om den (eller grön kabel) inte jordas är tändningen på hela tiden.
    så om jag kopplar in allt som det ska vara, så är tändningen på hela tiden ? Jag har en spännigsregulator ifrån ett leonelli system passar det ?

    Förklara så att ja förstår. Om jag bara ska ha en switch till tändningen (av/på)
    tack på förhand

  8. #8
    Regulatorn från Leonellisystemet bör gå fint att använda, så länge du vet hur den ska kopplas in. (En del varianter har ju t.ex. blinkersrelä inbyggt i regulatorn, det blir många stift att välja bland då...)

    Korrekt, om du bara kopplar ihop allt så är tändningen på hela tiden. Den stängs av när stiftet det står "stop" vid jordas, exempelvis genom att koppla in en strömbrytare på det och jord. (Man kan även jorda gröna kabeln på det viset istället för "stop-stiftet", men använd inga andra metoder för att döda tändningen.)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in