Frågor angående trimmning

Hej, tänkte fråga om det är så att man måste byta ut variator koppling osv när man byter till en sån
    här cylinder.
    http://twostroke.se/product.asp?product=7782

nä men du kommer behöva byta variator vikter och kanske kopplingsfjädrar, munstycke kommer du också behöva byta
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    nä men du kommer behöva byta variator vikter och kanske kopplingsfjädrar, munstycke kommer du också behöva byta
    För hörde jag från en kompis att man behöver inte byta kopplingsfjädrar eller variatorvikter, bara munstycke o kanske rör.

Vad säger du om det då samizzlah

visst, man kan köra med original vikter och kopplingsfjädrar, men den kommer gå helt cp
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av eddie^ Visa inlägg
    lär ju gå skit
    Konstigt för en av mina kompisars aeroxar har en sån cylinder och har bara bytt den och rör och munstycke och den går jävligt bra.

Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Konstigt för en av mina kompisars aeroxar har en sån cylinder och har bara bytt den och rör och munstycke och den går jävligt bra.
    Visst går den bättre än innan men du utnyttjar inte all den effekt som finns tillgänglig, greppar kopplingen sent (mjuka kopplingsfjädrar) så börjar den driva på lägre varv och gör den slöare i starten än vad den hade varit om den hade greppat senare.

Samma om du har för tunga vikter, remmen åker upp på remskivorna för tidigt i förhållande till varvtal. Tänk dig att växla till en väldigt tung växel på moppe/cykel, det är samma grej, det blir segt.

Har jag rätt?

Du behöver inte men om du ska få ut max effekt ur cylindern så får du nog byta rör och munstycke och vikter osv

Citat Ursprungligen postat av hummus Visa inlägg
    Visst går den bättre än innan men du utnyttjar inte all den effekt som finns tillgänglig, greppar kopplingen sent (mjuka kopplingsfjädrar) så börjar den driva på lägre varv och gör den slöare i starten än vad den hade varit om den hade greppat senare.

Samma om du har för tunga vikter, remmen åker upp på remskivorna för tidigt i förhållande till varvtal. Tänk dig att växla till en väldigt tung växel på moppe/cykel, det är samma grej, det blir segt.

Har jag rätt?
    Okej, jag har en annan koppling lös här hema som är ställbar och när jag hade den på mopeden förr så ville den bara dra iväg på väldigt höga varv är det hårda fjädrar isf?

vafan har arvidzon blivit hjärndöd sen senaste forumet, då kunde han ju sånt,
    eller så har nått moppefucko snott hans profil

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    För hörde jag från en kompis att man behöver inte byta kopplingsfjädrar eller variatorvikter, bara munstycke o kanske rör.
    Nja.. "behöver" gör man ju inte egentligen. Men sen som någon annan sa så kommer inte moppen att gå optimalt. Så det är lite hur man ser på det Känner man att moppen drar iväg på ett hyfsat varv så är det ingen mening med att byta. Samma gäller om kopplingen inte slirar! Däremot är vikter ett krav för att den ska gå schysst genom hela effektregistret. Behåller man originalröret till en sån här cylinder så kan man räkna med att få en vridstark moppe, men som saknar den där sista effekten som man hade kunnat få ut med ett trimrör.

Komplettera med en schysst förgasare och lite inställningar and there you go!

Om man skulle känna sig lite rik så kan man som småningom komplettera med ett najs rör, multi och en koppling
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in