slipa bort rost från röret?

tja, jag har ett zx rör som har väldigt mycket ytrost, går det att bara slipa bort rosten från röret? Vilket slags slippapper ska jag använda? Och kan man ha klarlack ovanpå? Hjälper det mot rost något eller kommer allt bara gå åt helvete?
    tacksam för svar
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    om det är ytrost borde en sliptrasa/stålull räcka. Dock om det är väldigt mkt som du säger borde det funka med något fint sandpapper.
    Har för mig det finns värmebeständig klarlack
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    om det är ytrost borde en sliptrasa/stålull räcka. Dock om det är väldigt mkt som du säger borde det funka med något fint sandpapper.
    Har för mig det finns värmebeständig klarlack
    jag har våt slippapper, funkar det? i 300p, 400p, 600p och 1200p tror jag det var
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    jag har våt slippapper, funkar det? i 300p, 400p, 600p och 1200p tror jag det var
    Börja med 600, om det går för segt, ta 300/400 och arbeta uppåt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Kör först med vanligt 240 sandpapper så att du får bort rosten, sen kör du 400, 600 och 800 vattenslip och sen kan du klarlacka =)

hade ett yazuni rör som var helt ner rostat. Började med 240 pappaer och sen gick uppåt som zer0 sa, de tog tid men det blev väldigt bra. Jag lackade mitt rör svart med sån värmefärg.
    sen kom en snut o då va sagan slut.

Eller om du har möjlighet så får du bäst resultat med en bläster å sen lack
    En svensk tiger!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in