1. #1
    Mr,furias avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    hallstahammar
    Inlägg
    119

    Puch Dakota går sakta som fan urpluggad!!!!!!!!!!!!!

    Tjenare min puch jag drog pluggen i dag för den gick så jävla sakta.... när jag drog ur den så gick den 35-40 med justering på munstycke. Brytarspetsarna är inställda rätt och helt. motorn är nyrenoverad också för nått år sen så packningar är hela.... vad fan kan va felet? :/ De ända som hände när jag drog ur pluggen, den fick lite bättre axx men drog soppa som en stålhäftad kamel jävel nej men vad kan vara felet? väldigt tacksam för svar

  2. #2
    Du har kanske inte dragit alla pluggar?
    Annars så tror jag inte du ska förvänta dig så mycket utav en dakota med dragen plugg.

  3. #3
    Mr,furias avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    hallstahammar
    Inlägg
    119
    haha du tror inte jag vet vad som förväntas av en urpluggad puch hahaha..... vet nog hur man trimmar en puch men vet fan inte varför den går så slött ska testa köra på 98 oktan sen nästa gång jag tankar.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Mr,furia Visa inlägg
    haha du tror inte jag vet vad som förväntas av en urpluggad puch hahaha..... vet nog hur man trimmar en puch men vet fan inte varför den går så slött ska testa köra på 98 oktan sen nästa gång jag tankar.
    Tror knappt du märker någon skillnad på 95 och 98 oktan, nu vet inte jag vad för förgasare det sitter på Puch motorerna antar att det inte är ställbart munstycke på dem alla fall. För stort munstycke kanske? kolla färgen på tändstiftet (ska vara "oboy brunt").

  5. #5
    Mr,furias avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    hallstahammar
    Inlägg
    119
    de är gammal motor och går den icke bra med 95 oktan o allt är rätt inställt och förr var 95 oktanen mer bly i än dagens 95a o 98an och 3% olja blir prima due

  6. #6

  7. #7
    Vad har du för setup då?

    Har du original motor, bara urpluggad så ska du byta upp cyllen och föggen! Sedan blir det väl antaglien ett nytt rör, om det du inte har nu är bra till trimm cyllar!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  8. #8
    Kommer du upp i nå varv? Annars är det väl bara höja cylindern lite, så du får upp durationerna lite :-) Du kan använda en plåtbit o rita av cylinderfotspackningen, klipp ut o använd packningar på båda sidor av din spacer. Du måste också slipa ner cylindern lite upptill, annars förlorar du allt komp ;-)

    Testa på egen risk, inte mitt fel om du sabbar cylinder! Men jag fick upp farten på min Maxi rätt bra, från 35 till närmare 60km/h. Det negativa är att du förlorar bottendrag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in