Trådad visning
-
2012-01-29, 15:41 #1Medlem
- Reg.datum
- Jan 2012
Derbi x-treme 06 startar inte!
Tjena allihopa!
Nu är det så att min kära Derbi skar för ca 1-3 månader sedan och knappt två veckor efteråt bytte jag och farsan kolv på den. Efter att vi hade satt ihop allting så kickade vi som dårar utan någon alls framgång, vi testade till och med att rulla igång den men med ingen lycka alls. Efter vi hade kickat ett tag så fastnade kicken och då öppna vi motorn och kollade lite och hittade då metalflisor som kom upp när vi snurrade på veven. Metalflisorna var förmodligen från den gamla kolven då det fattades mycket metall längst upp på kolven men hur som helst, efter att vi hade plockat de allra mesta av metalflisorna så gick kicken ner hur bra som helst och veven rörde sig utan problem! Men den går inte igång, när man kickar den så låter det konstigt från motorn, vi har kollat gnistan och den är bra, vi har även rengjort förgasaren. Notera även att jag och min farsa inte är några experter och att vi kan ha gjort fel när vi höll på med t.ex förgasaren men det borde inte va det. Den nya kolven hade fått en repa i sig pågrund av att vi kickade och då har den väl blivit skadad av metalflisorna som, kan en repa i kolven göra så att moppen inte vill gå igång? Min bror sa till mig att det kan va ventilerna som är slut men vi är mycket osäkra!
Mycket tacksam för hjälp!

Svara med citat