1. #1

    Question Dracen kekar tändstift!

    Jag har nu ett problem fixade min moppe med att bytta tändstift. Då kunde den varva ut helt och gick som en pärla men efter ca 1-2timmars körning så börjar den böa och typ misständer på tomgången. Alltså så kekar den tändstift väldigt snabbt. Har testat med BR8ES och BR9ES händer lika dant med båda. Så vad kan felet vara?

  2. #2

  3. #3
    De är för mjuka köp hårdare som klarar mer påfrestning ;D
    ¨

    Men något står ju inte rätt till om det tar ca 1 timmeskörning för ett BR9ES att bli dåligt igen.

  4. #4

  5. #5
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av AntonOmG Visa inlägg
    Oj mitt fel kolla bara Rubriken, men har inte en aning =/
    Kanske en fördel att läsa igenom hans inlägg innan du svarar?

  6. #6
    käkar* e de verkligen rätt stift du har? så det inte e ngn millimeter för kort/långt. hade samma problem på min ciao.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  7. #7
    Är NGK BR8ES och BR9ES som ska funka perfekt till drac. Har även en splajans ny NGK tändhatt hemma, kan det vara den som spökar? När jag ändå är igång kan jag fråga hur man byter den?

    Men det är ngt som är mysko eftersom det knappt var en timme så börjar den gå lustigt på 2an och 6an. Och låter som en traktor på tomgång.

  8. #8
    Antagligen fel på bensintillförseln och blandningen.

  9. #9
    Såhär såg det ut efter varmkörningen med BR8ES och 62 munstycke.



    Bytte till 65 munstycke när jag testade BR9ES men det höll ju knappast som sagt.

  10. #10
    tändhatten skruvar du bara på. men testa köra ett tag med choken på så den går fett o se om de smäller
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  11. #11
    Okej ser nu att den får för mö olja, har typ spruttat ut olja vid mynningen. Går det att minska tillförelsen av oljan? Håller på att sota ur röret och rengöra förgasaren. Kan det vara oljan som gör att ett tändstift håller i en dag? Ryker ju väldigt mkt om den + att ibland poffar det till så det kmr ett stort rökmoln och då går det att varva ur den på tomgång.

    Förgasaren har inge nål,luftskruv

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in