Sidan 1 av 5 123 ... Sista
  1. #1
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414

    Välkommen till MNF

    Till ett helt underbart forum, där du saknar yttrandefrihet, du får ban i nästan en hel vecka för att du inte orkar följa mallen i din säljestråd, du får permanent ban för att du gör ett dubbelacc, där man snart kommer få ban för stavfel.
    vad tycker ni forumiter om detta?
    nazistläger, HERE WE COME!
    diskutera fritt nu, tills modsen kommer !
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    bättre förr!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    bättre förr!
    kan man vara lugn för!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4
    Du kommer garanterat åka på bann för detta...
    Men ja, lite kinkigt har det allt blivit!

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Du kommer garanterat åka på bann för detta...
    Men ja, lite kinkigt har det allt blivit!
    tjaaa, det har jag räknat med!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6
    lol, palla böga om dubbelacc, nöj dig med ett som alla andra (bortsett från sebbe), marknadsmallen finns ju klistrad när man gör tråden, bara att kopiera och fylla i, hur svårt är det? stavfel lär man inte bli bannad för. det enda som man kan klaga på är att man blir bannad om man postar bilder på katter, ens inlägg bara försvinner utan förklaring ibland och att modsen är lite griniga angående rasism och personangrepp.

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    lol, palla böga om dubbelacc, nöj dig med ett som alla andra (bortsett från sebbe), marknadsmallen finns ju klistrad när man gör tråden, bara att kopiera och fylla i, hur svårt är det? stavfel lär man inte bli bannad för. det enda som man kan klaga på är att man blir bannad om man postar bilder på katter och ens inlägg bara försvinner utan förklaring ibland.
    jag sa inte att jag gjort ett dubbelacc... då skulle jag väl inte skriva här nu?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag sa inte att jag gjort ett dubbelacc... då skulle jag väl inte skriva här nu?
    aha lol tog för givet att du hade gjort ett dubbelacc eftersom du klagade om att man blev bannad om man gjorde det. men klart som fan man ska bli permad om man gör ett dubbelacc, eller iaf extraaccet.

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Trodde faktiskt eran mognads nivå var högre satta.
    syftar du på mig? det är inte jag som spammar kattbilder.
    och det är ju sant varenda ord jag säger. ska dom banna varannan medlem på forumet så varsågoda, men det kommer inte finnas några medlemmar kvar snart.
    mnf går i graven
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Vill se vart denna tråd kommer sluta antagligen som alla andra....
    yes, det kommer den med alla kattbilder..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #10
    Mnf var riktigt bra förut ca 2-5 år sedan men nu har det gått ner sig rejält!!

  11. #11
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    syftar du på mig? det är inte jag som spammar kattbilder.
    och det är ju sant varenda ord jag säger. ska dom banna varannan medlem på forumet så varsågoda, men det kommer inte finnas några medlemmar kvar snart.
    mnf går i graven

    yes, det kommer den med alla kattbilder..
    Men vilka är det som kör det i graven då?
    Jo det är alla dessa idioter som klagar och gnäller istället för att försöka göra något åt det, ni lägger ju allt på Mods och Admins
    vilket är helt jävla fel i min mening, då det är ni som inte följer reglerna som skapar den här stämningen på forumet.
    Dom som nu spammar nå jävla bilder på kattskrällen och går Offtopic och bryter regler ständigt förtjänar inte mer än en Ban.
    Jävla gnäll kärringar hela bunten är vad ni är.

  12. #12
    För oss som är relativt nya men ändå lagom aktiva? Skulle ni kunna tänka er att förklara vad som var så mycket bättre? Skulle va kul och veta vad alla "tjafsar" om. Missuppfatta mig inte som nån dryg jävel bara! Är faktiskt nyfiken

  13. #13
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    För oss som är relativt nya men ändå lagom aktiva? Skulle ni kunna tänka er att förklara vad som var så mycket bättre? Skulle va kul och veta vad alla "tjafsar" om. Missuppfatta mig inte som nån dryg jävel bara! Är faktiskt nyfiken
    Den största majoriteten är som du Nya och vet inte ett skit om hur det var förr.
    Dom säger det bara för att hänga med i nått coolt gäng som gillar att klaga och gnälla.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Den största majoriteten är som du Nya och vet inte ett skit om hur det var förr.
    Dom säger det bara för att hänga med i nått coolt gäng som gillar att klaga och gnälla.

    Hänga i gäng? Borde inte bara hela moppenet vara ett stort gäng istället för att hålla på och bråka etc.... Det är nog där problemet ligger lite.

  15. #15
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Men vilka är det som kör det i graven då?
    Jo det är alla dessa idioter som klagar och gnäller istället för att försöka göra något åt det, ni lägger ju allt på Mods och Admins
    vilket är helt jävla fel i min mening, då det är ni som inte följer reglerna som skapar den här stämningen på forumet.
    Dom som nu spammar nå jävla bilder på kattskrällen och går Offtopic och bryter regler ständigt förtjänar inte mer än en Ban.
    Jävla gnäll kärringar hela bunten är vad ni är.
    och vem fan är det som gnäller? och säg inte att du varit en ängel under åren du varit här, jag har sett dig enda sen du blev medlem på mnf och jag har varit här i flera år, du har gjort fanskap. det här är en tråd där jag ville att folk skulle ge tips på hur man kan förbättra forumet, och en tråd där modsen ska kunna inse vad fan som händer.
    och hur mycket hjälper det att banna allihopa då? har dom tänkt sig att folk ska mogna upp då? själv tror jag inte bans är lösningen. snarare tvärt om, mer folk blir ju bannade än vad som reggar sig här, vart tror du alla nyblivna moppepojkar ska ta vägen då, när det inte är nå folk kvar här? jo, tsr!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #16
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    och vem fan är det som gnäller? och säg inte att du varit en ängel under åren du varit här, jag har sett dig enda sen du blev medlem på mnf och jag har varit här i flera år, du har gjort fanskap. det här är en tråd där jag ville att folk skulle ge tips på hur man kan förbättra forumet, och en tråd där modsen ska kunna inse vad fan som händer.
    och hur mycket hjälper det att banna allihopa då? har dom tänkt sig att folk ska mogna upp då? själv tror jag inte bans är lösningen. snarare tvärt om, mer folk blir ju bannade än vad som reggar sig här, vart tror du alla nyblivna moppepojkar ska ta vägen då, när det inte är nå folk kvar här? jo, tsr!
    Vad har mitt förflutna med detta att göra?
    Det är väll klart att jag som alla andra gjorde felpostar osv som ny medlem men det betyder inte att jag inte ändrat på min inställning för att få en bättre stämning här.
    När jag registrerade mig på gamla moppenet var jag imponerad till max över alla projekt som då var i full rulle, men nu har allt det gått över från Top Notch byggen till att
    byta ventil hattar och posta katter och snacka kläder.
    Jag kanske har fel nu men heter inte denna sida MoppeNet och det innebär väll att det är ett forum som egentligen i grund och botten ska innehålla Mopeder i största del,
    Men det enda jag ser i aktiviteten här på forumet är att folk berättar vad dom åt till lunch i övrigt delen och postar bilder på katter som sagt.

  17. #17
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    bättre förr!
    Det var ett helt "annat" forum med flera aktiva, goa rävar som Michél osv. Det går helt enkelt inte att jämföra.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #18
    Det borde finnas en tråd med roliga bilder, ikl kattbilderna! Att allt var bättre förr är ju bara patetisk inställning, det var då, nu är nu.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  19. #19
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det var ett helt "annat" forum med flera aktiva, goa rävar som Michél osv. Det går helt enkelt inte att jämföra.
    Dock var inte Sköld aktiv när gamla forumet var "Up and Running".

  20. #20
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Till ett helt underbart forum, där du saknar yttrandefrihet, du får ban i nästan en hel vecka för att du inte orkar följa mallen i din säljestråd, du får permanent ban för att du gör ett dubbelacc, där man snart kommer få ban för stavfel.
    vad tycker ni forumiter om detta?
    nazistläger, HERE WE COME!
    diskutera fritt nu, tills modsen kommer !
    Perry du förvånar mig.. trodde faktiskt inte det här om dig.
    Vänta lite nu.. "du får ban i nästan en hel vecka för att du inte orkar följa mallen i din säljestråd, du får permanent ban för att du gör ett dubbelacc"
    Alla som inte följer marknadsmallen, som är väldigt enkel att använda sig av får alltid en varning innan någon person får varning/ban för detta.
    Och i de få fallen där någon har skapat dubbelacc så har det handlat om spam / dryghet emot vårt forum.
    Då tycker du inte vi ska permbanna en sådan användare?

    Jag förstår inte vad det är ni forumiter inte förstår.. sålänge ni inte bryter mot några regler eller beter barnsligt så slipper vi banna / skälla på er.
    Det är allt för mig.

  21. #21
    Tråkigt att det blivit sån här stämning senaste månaden...
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  22. #22
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Dock var inte Sköld aktiv när gamla forumet var "Up and Running".
    Asså?! Vad fick han luft ifrån isf?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #23
    Har rensat tråden och delat ut några varningar samt ban. Klarar ni inte av att hålla diskussionen på en seriös nivå utan massa kattbilder och spam åker både ni och tråden bort illa kvickt.

    Från min syn är det inte forumet som blivit sämre, det är personerna som hängde här förr som blivit äldre och därmed tröttnat på mopeder och vad som där hör till. Därför upplever dessa personer numera forumet som sämre/tråkigt.

  24. #24
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det var ett helt "annat" forum med flera aktiva, goa rävar som Michél osv. Det går helt enkelt inte att jämföra.
    exakt, precis när ja kom hit tyckte ja de va skit kul, och ja har snart varit här i ett år, men nu är de skit tråkigt här inne men de kanske går upp o ner.. ja vet inte, men ja har planer för mopeder länge till så ja kommer stanna här tills de blir dags för bil, men om de fortsätter så här se vet ja inte riktigt :S
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Perry du förvånar mig.. trodde faktiskt inte det här om dig.
    Vänta lite nu.. "du får ban i nästan en hel vecka för att du inte orkar följa mallen i din säljestråd, du får permanent ban för att du gör ett dubbelacc"
    Alla som inte följer marknadsmallen, som är väldigt enkel att använda sig av får alltid en varning innan någon person får varning/ban för detta.
    Och i de få fallen där någon har skapat dubbelacc så har det handlat om spam / dryghet emot vårt forum.
    Då tycker du inte vi ska permbanna en sådan användare?

    Jag förstår inte vad det är ni forumiter förstår.. sålänge ni inte bryter mot några regler eller beter barnsligt så slipper vi banna / skälla på er.
    Det är allt för mig
    .
    Om ni låter oss ha en "bete er barnsligt tråd" då ? Sålänge det inte är person angrepp, hot osv är väl det inga problem... ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  26. #26
    Det finns en enkel lösning, sluta bryta mot de regler som vi har satt upp för forumet.
    Passar det inte? Bra, då är det nog bäst att de som inte vill anpassa sig helt enkelt lämnar forumet.
    Låter detta som en bra idée?

    Det är även roligt att se dessa personer som klagar på att allt var så mycket bättre förr medan man själv sitter och postar en massa jävla kattbilder.
    Skriv något vettigt istället!

    Sen att det inte finns någon som tjänar pengar på detta forum, utan att vi gör det för er medlemmar, då känns det tungt att sitta och fixa när nivån på forumet är som den är.

    Är det kanske dags att dra ur pluggen ur MoppeNet, är det vad ni vill?
    Daniel Öbrink

  27. #27

    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Egen lägenhet
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Om ni låter oss ha en "bete er barnsligt tråd" då ? Sålänge det inte är person angrepp, hot osv är väl det inga problem... ?
    Problemet är väl att det inte ska vara mysigt här längre utan allt ska vara seriöst.

  28. #28
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Vad har mitt förflutna med detta att göra?
    Det är väll klart att jag som alla andra gjorde felpostar osv som ny medlem men det betyder inte att jag inte ändrat på min inställning för att få en bättre stämning här.
    När jag registrerade mig på gamla moppenet var jag imponerad till max över alla projekt som då var i full rulle, men nu har allt det gått över från Top Notch byggen till att
    byta ventil hattar och posta katter och snacka kläder.
    Jag kanske har fel nu men heter inte denna sida MoppeNet och det innebär väll att det är ett forum som egentligen i grund och botten ska innehålla Mopeder i största del,
    Men det enda jag ser i aktiviteten här på forumet är att folk berättar vad dom åt till lunch i övrigt delen och postar bilder på katter som sagt.
    MEN FÖR FAN! jag har inte postat en jävla kattbild i hela mitt liv.
    du har inte bara felpostat, du hade en jävligt taskig attityd ett tag och var en riktig plåga minns jag.
    och vad fan har min tråd och göra med att de duktiga byggarna åldras och 97-fjortisarna börjar hänga här, är det också mitt fel?
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Perry du förvånar mig.. trodde faktiskt inte det här om dig.
    Vänta lite nu.. "du får ban i nästan en hel vecka för att du inte orkar följa mallen i din säljestråd, du får permanent ban för att du gör ett dubbelacc"
    Alla som inte följer marknadsmallen, som är väldigt enkel att använda sig av får alltid en varning innan någon person får varning/ban för detta.
    Och i de få fallen där någon har skapat dubbelacc så har det handlat om spam / dryghet emot vårt forum.
    Då tycker du inte vi ska permbanna en sådan användare?

    Jag förstår inte vad det är ni forumiter inte förstår.. sålänge ni inte bryter mot några regler eller beter barnsligt så slipper vi banna / skälla på er.
    Det är allt för mig.
    jo du har rätt, är syftet att förstöra forumet så sitter ju en ban bara rätt. Men, tycker du inte själv det är lite hårt att jag får 5 dagars ban för att jag inte följde mallen, och inte orkade ändra den iomed att jag redan skrivit pris och postat alla mina bilder.
    och sen det här med kattbilder(som jag inte har ett skit å göra med). låt dem ha en tråd om deras katter, liksom om det bidrar till att hålla alla andra trådar rena, är det inte då värt det?
    och någon mod sa att det belastar servern mycket, hur mycket handlar det om?
    självklart borde man ju följa reglerna, men det börjar ju gå överstyr. enligt mig då.
    Senast redigerat av hyperperry den 2012-02-06 klockan 23:05.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Corsair Visa inlägg
    Problemet är väl att det inte ska vara mysigt här längre utan allt ska vara seriöst.
    Mysigt?
    Det är ju som en lekstuga här numera och jag har varit med sedan starten av MoppeNet, så jag vet nog hur det har varit.
    Man ska väl poängtera att detta forum framförallt är ett mopedforum.
    Daniel Öbrink

  30. #30
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    MEN FÖR FAN! jag har inte postat en jävla kattbild i hela mitt liv.
    du har inte bara felpostat, du hade en jävligt taskig attityd ett tag och var en riktig plåga minns jag.
    och vad fan har min tråd och göra med att de duktiga byggarna åldras och 97-fjortisarna börjar hänga här, är det också mitt fel?
    personangrepp!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in