-
2012-02-08, 16:05 #1
- Reg.datum
- Oct 2011
Aeroxen går segt efter att jag kopplat in hastighetsmätaren.
Tjena folket!
Jag har fått lite problem sen jag försökte koppla in min Koso XR-SA till min Aerox R -08a.
Jag har kopplat enligt den här guiden, men när jag nu ska köra så har jag det problemet att den orkar inte. Så fort jag sätter upp den på stödet och gasar går det hur bra som helst, men när jag sen hoppar på och försöker köra går det inte (fetto?).
Eftersom jag inte kapat några sladdar så kan jag fortfarande koppla in original hastighetsmätaren samtidigt och då går det precis som vanligt. Jag tar loss den och det går fortfarande bra, men när jag kört ett tag så tappar den kraft igen.
Jag har själv lagt märke till att när jag har framlampan inkopplad tillsammans med Koso mätarn så går elstarten lite segare än vanligt. Det är kanske bara som jag inbillar mig, men jag vet inte.
Skulle varit oerhört tacksam för hjälp och svar så jag slipper lägga några tusenlappar på att lämna in den och få någon "professionell" till att fixa det.
Om du behöver mer information så säg det och vill du ha någon/några bilder så säg bara vad som ska vara på bilden så löser jag det.
Tack för hjälpen Moppenet!
/ Robin.
-
2012-02-11, 00:21 #2
Kan inte så mkt om el å sånt. men troligen så har du så klent batteri/generator? så den orkar inte driva runt allt och då förlorar tändningen styrka för din mätare tar så mkt. pröva mät spänningen i batteriet och generatorn. och äre inte schyst byt ut de
Rieju RRX
-
2012-02-11, 10:40 #3
- Reg.datum
- Oct 2011
Det låter som om det kan stämma, jag är fullkomligt inkompetent på el och sånt så förstår egentligen inte varför jag ens fick för mig att försöka. Drar ut i garaget nu och kollar spänningen!
Tack för hjälpen EagleEye!