Sidan 2 av 2 Första 12

Reg.datum
    Oct 2011
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag tror det, eller bara så du får rent mellan själva metallpricken i mitten av tändstiftet som gnistan kommer från och på insidan av bågen på tändstiftet dit gnistan ska hoppa.

Kanske var ett retard som försökte förklara det där men hoppas att du fattar! xD
    Jag fatta!

Reg.datum
    Oct 2011
    Citat Ursprungligen postat av persson* Visa inlägg
    det låter som cdi:n har gjort sitt..
    Om inget funkar av ovanstående, har jag en polare som har cdi jag kan få testa

Ähh snälla nån vad dubbelpost!! Trodde redan nån sagt till för dom brukar vara snabba med de.....

* §13 Mängdpostning av inlägg
    Att posta samma inlägg, eller att samma användare postar två inlägg i direkt anslutning till varandra är inte tillåtet (s.k. dubbelpost). Skriv istället ihop allt i ett och samma inlägg istället (använd editerings-funktionen). Om du vill citera flera inlägg ska du använda multicitatknappen (höger om citera-knappen) på alla de inlägg som du vill citera.

Undantag görs vid uppdatering av projekt.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Ähh snälla nån hjälp honom med dubbelpost!! Trodde redan nån sagt till för dom brukar vara snabba med de.....
    Varning skickad, han verkar dock inte förstå den..så blir semester 3 dagar!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Varning skickad, han verkar dock inte förstå den..så blir semester 3 dagar!
    Okej okej men redigerade mitt inlägg nyss och skrev hur han skulle göra också!

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    PRECIS sån där va min senda när cdi'n hade gett sig, kan ge mig fan på att din cdi har fuckat upp också.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Reg.datum
    May 2010
    Jag har en billig cdi om du vill testa med ny

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Är till 99% vatten mellan tändhatt och tändstift!

Citat Ursprungligen postat av grisenpig Visa inlägg
    Jaa, en polare sa de också, ska pröva att bara dra en koppartråd virad runt ram och fäst i motor, om det funkar!
    Låter fint
    kolla in min stunt rrx <-tryck på texten

Reg.datum
    Oct 2011
    Har prövat med nytt stift, ny cdi, att dra kopprtråd mellan ram och motor, inget har funkat...

Det låter mer som om den surar, om tändstiftet blir svart så får den ju för mycket soppa, jag hade absolut provat med att gå ner i munstycke.
    Att du sedan använder en 21mm PHBG till en 50cc (du skrev inte hur mycket den var borrad) kräver sin portning om du skall få någon hastighet på insugnings blandningen. Jag skulle inte bli förvånad om den hade gått bättre med en 17.5 eller 19mm.
    Du har såklart kollat så att choken stänger.
    Att köra utan luftfilter en längre tid är ett säkert sätt att minska livslängden på kolv cylinder och kolvringar med sämre komp och effekt som följd, men det är kanske inte effekt du är ute efter...

Reg.datum
    Oct 2011
    Citat Ursprungligen postat av Zwap Visa inlägg
    Det låter mer som om den surar, om tändstiftet blir svart så får den ju för mycket soppa, jag hade absolut provat med att gå ner i munstycke.
    Att du sedan använder en 21mm PHBG till en 50cc (du skrev inte hur mycket den var borrad) kräver sin portning om du skall få någon hastighet på insugnings blandningen. Jag skulle inte bli förvånad om den hade gått bättre med en 17.5 eller 19mm.
    Du har såklart kollat så att choken stänger.
    Att köra utan luftfilter en längre tid är ett säkert sätt att minska livslängden på kolv cylinder och kolvringar med sämre komp och effekt som följd, men det är kanske inte effekt du är ute efter...
    Det var samma problem med 16 mm föggen, men jag har också tänkt på att den får för mycket soppa.. men ska köpa munstycke sats.. minsta jag har är 88.. Har inte varit uteoch kört, bara startat inne, ska skaffa innan jag kör seriöst

har du hittat felet, har typ samma på min dt

Reg.datum
    Oct 2011
    Felet var cyllen, antagligen var det förgasaren som fuckat upp.. för jag bytte cylle och med 21 mm funka det skitbra, satte på 16 mm då dog den efter typ 500 meter.. så den gamla cyllen har väl värmenypt.. av att dö så ofta pågrund av för lite bensin.. Men nu funkar den och går som fan med 70 cc

88 är för stort också. hade 88 i min gamla setup med airsal 70cc, yasuni r2 rör mm, pröva mindre?

Reg.datum
    Oct 2011
    Citat Ursprungligen postat av hyper_freddx Visa inlägg
    88 är för stort också. hade 88 i min gamla setup med airsal 70cc, yasuni r2 rör mm, pröva mindre?
    Kör på 85 nu, hebo manston replica 70cc, 21 mm dellorto och ett turbo kit lacada, det känns som ett rätt kasst rör ändå.. Men gasreser lite när man gasar sen släpper sen gasar med 15 tänders framdrev

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Multicitera grabben! En massa dubbelposter är bara jobbigt..
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in