olje pump bort.

hej, funderar på om mopeden tar tjuvluft om man tar bort olje pumpen utan att plugga hålet? och hur kan man enkelt kolla om vattenpumpen fungerar? am6
    Senast redigerat av Gamle Gråben den 2012-02-18 klockan 21:38.

Oroa dig inte för det, bort med skiten bara.

som lennart sa, måste täcka över hålet annars kommer det in vatten och smuts i motorn. En liten plåtbit lite packningsmassa och två skruvar så är problemet löst

Kolla vattenpumpen kan du göra genom att öppna kylarlocket när mopeden är igång, då ska man se att det finns cirkulation i kylaren. Men har aldrig varit med om att en vattenpump gått sönder så att den inte pumpar runt vattnet. Läckage däremot är ett vanligare problem. Det märker man om det försvinner vatten, dock kan det bero på mycket mer än vattenpumpen!

MVH
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Om du inte ska använda den så kan du bara låta den sitta kvar och använda själva pumpen som en plugg för hålet! xD
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

tack för alla svar, anledningen till att jag ville veta om vatten-pumpen är pga att jag har köpt en rieju, och då den har stått utan glykol i vinter så har cylindern spruckit. började då också fundera på om vatten-pumpen gjort sitt och hur jag enkelt kollar upp detta . somsagt tack för svar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in