Batteri tändning.

Halloj! jag undrar hur man kopplar batteri tändning, och vika olika delar man behöver för att det ska fungera! det ska va till k50 om det har någon betydelse!

mvh persson*

men då kan jag alltså använda original brytarspetsar och kondesnator?

det där måste jag ju göra! tack för tipset

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Du behöver:
    1: Tändspole, t.e.x till en bil.
    2: Kondensator
    3: Brytarspets (Eller annan avancerad triggertändning om du så vill)
    4: Centrum av ett svänghjul (För att ha nocken som öppnar brytaren)

Och då lite kablar såklart.
    Rexy, vi diskuterade detta i ciaotråden för inte så länge sedan. Har du några andra förslag på triggers istället för brytare så lista dem är du snäll. Vi snurrade in oss på till cdi och annars så är den ju i svänghjulet.
    Moppemorfar

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Rexy, vi diskuterade detta i ciaotråden för inte så länge sedan. Har du några andra förslag på triggers istället för brytare så lista dem är du snäll. Vi snurrade in oss på till cdi och annars så är den ju i svänghjulet.
    Typ som detta?

http://vespa-ciao.nl/page.php?id=154
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

är det svårt att lista ut hur kablar ska vara kopplade eller är det så logiskt att man ser det direkt ?

Har precis beställt ett sådant här från VRM:
    Namn:  Analoguniversal.jpg
Visningar: 210
Storlek:  87,1 KB

Har inte lösningen på monteringen än men det räknar jag med att ordna när jag fått grejorna.
    Senast redigerat av Coolvette den 2012-02-22 klockan 05:20. Anledning: Snavfel

men det där är ju inga gratis grejer direkt! jag kör lite mer budget trimning.. men det hade ju inte skadat med en sådan..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in