Lämpet indraget ..

Jag hade åkt ktm 525 sx (vilket räknas som mc) som va reggad för väg men den va obesiktad och allt möjligt. jag blev tagen av farbror blå, fick papper hem där de står olovlig körning och dagsböter 30 x50kr vilket blir 1500kr.. nu är frågan hur länge drar dom in mitt körkorts tillstånd elr lämpet .. jag är 17år och de är första gången ja åker fast för nått liknande .. sen så står de 3 § 1st 1p trafikbrottslagen (1951:649).. va tror ni att jag kan få ?

Allt mellan bara böter och lämp uppskjutet i 3 år är det du kunde fått, nu verkar det som du endast fick böter då inget annat verkar ha stått i pappret du fick hem (?).

Skulle inte förvåna mig om du klarar dig utan uppskjutet lämp, men i värsta fall kan du som sagt bli kallad till åtal där du kan få 3 år uppskjutet.

3 år menar du att ja inte kan ta körkort ?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Ljubo_stunt Visa inlägg
    3 år menar du att ja inte kan ta körkort ?
    Inte innan 21 års ålder för bil nej, om du har otur, men för att få tre år så skall du ha gjort jävligt mycket dumt, typ grov fylla, framkallande av fara, mm. Det brukar vara parat med tämligen saftigt tilltagna böter dessutom.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in