Hybridvisning

32" blir nog rätt lagom, jag sitter typ 2 m från min tv och tycker ibland att det blir lite litet. om det finns något mellan 32 och 42 så skulle det nog bli perfekt. och tvn ska ju vara så mitten är i ögonhöjd.

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja det blir kanske bra! Blev osäker som fan haha. Har en 17" dataskärm nu, den står ju precis framför ögonen så kanske kan bli lagom då. Så med andra ord, bara att måtta lite ungefärligt hur högt man har ögonen och sätta tvn i centrum på det måttet eller?

Tänkte även ha tvn o glo på innan man lägger sig. Då har jag ca 370cm mellan huvudet och tvn. Behöver man ha förstorningsglas då eller är det dugligt så man kan se undertexter osv?
    Det funkar o se på tv på det avståndet Det är bara att sätta upp så som man tycker är skönt och där det passar bäst. Jag tycker det är skönast att ha det så ungefär mitten är i ögonhöjd men det är ju en smaksak.

Då kör jag på det! Tack för hjälpen Jo jag kan ju se lite när jag får upp den.. Bor i hyreslägenhet så någon hål hit o dit kan väl inte skada
    Inga problem

Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Jag hade köpt MINST 32 men jag vill alltid ha lite större än som behövs men 32 blir nog bra när du sitter cirka 2m ifrån men när du ligger och kollar tv i sängen så tycker jag de blir för litet med 32 och då hade jag velat ha minst 42! Jag sitter ligger ugefär 2- 2,5- 3 m från får 46:a hemma och tycker det är perfekt! Man brukar nog räkna minst
    1 tum per desimeter så 1m/10 tum ja du fattar
    1 tum/dm blir ju alldeles för litet om man ska använda det som datorskärm.

Jag hade köpt MINST 32 men jag vill alltid ha lite större än som behövs men 32 blir nog bra när du sitter cirka 2m ifrån men när du ligger och kollar tv i sängen så tycker jag de blir för litet med 32 och då hade jag velat ha minst 42! Jag sitter ligger ugefär 2- 2,5- 3 m från får 46:a hemma och tycker det är perfekt! Man brukar nog räkna minst
    1 tum per desimeter så 1m/10 tum ja du fattar

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Inga problem

1 tum/dm blir ju alldeles för litet om man ska använda det som datorskärm.
    Jo jag menade MINST och på tv brukar de nog vara så

Jo precis! Saken är väl det att jag tror 42" blir jävligt jobbigt om man sitter vid "datorn".. Alltså om den är lite liten gör det ingenting. Sålänge man ser hyffsat och kan läsa undertexterna är jag nöjd.
    Ja de lär de bli, ja precis!

jag satt ca 0,5m från min 32" och de var på gränsen till förnära.
    så tror detta kommer bli ultimat
    Call me super sexy boogeyman slayer!

Reg.datum
    May 2010
    Jag har en 50tums. Jävligt nöjd med den och trevligt att vara uppkopplad vid datan,spela tv spel osv.
    Något jag kan rekomdera om du har plats. Annas blir en 42 tums okej
    Min 50 tums är ca 3m ifrån mig. Är helt lagom.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in