1. #1

    Derbi senda xtrem sm 09 fråga

    Hej jag var och kollade på en derbi xtrem 09 i sommras som säljarn sa var orginal vilket den inte var jag körde väll ungefär 75-80 enligt mätarn i svag nedförsbacke sen plant
    jag undrar vad den kan ha haft för trim
    det jag såg orginal rör,luftburks strypning
    den varvade ca 9-10 (tror jag enligt varvräknaren.kan visat fel) tusen ostrypt cdi?
    eller om någon vet vad det kan ha varit på den

  2. #2
    Avstrypt rör o en hastighetsmätare som visade lite extra? :-)

  3. #3
    hastigetsmätaren kan vara lite fel eller hade han kanske portart org cylindern ;D

  4. #4
    Pluggen i röret är garanterat dragen om den varvar så mycket!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    Skulle gissa på att blindtarmen är kapad och möjligtvis en tyngre drevning.

  6. #6
    ok tack för alla svar
    men skulle det inte vara konstigt att kapa,svetsa röret men ha kvar luftburk strypningen

  7. #7
    Satt tillbaka den när han skulle sälja bara?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Satt tillbaka den när han skulle sälja bara?
    kanske det

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Pluggen i röret är garanterat dragen om den varvar så mycket!
    Vad pladdrar du om? Min 06:a varvar så mycket alla dagar i veckan. Angående hastighetsmätarn så är min precis likadan, den kan visa upp till 75km/t på 10k varv trots att det går strax över 50
    Senast redigerat av Pitas den 2012-02-25 klockan 00:20.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Pitas Visa inlägg
    Vad pladdrar du om? Min 06:a varvar så mycket alla dagar i veckan. Angående hastighetsmätarn så är min precis likadan, den kan visa upp till 75km/t på 10k varv trots att det går strax över 50
    ok så det är vanligt att dem visar så mycke extra är det så med alla derbisar med db50bo ? (dem heter vãll så )(06-) eller bara vissa

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av sweeken Visa inlägg
    ok så det är vanligt att dem visar så mycke extra är det så med alla derbisar med db50bo ? (dem heter vãll så )(06-) eller bara vissa
    Det är ju inte motorn som visar fel utan hastighetsmätaren.
    Cdin är strypt på 10 000 rpm så går det över det är den ostrypt.
    Jag vet många mätare som är helt åt skogen. Ta en gps i handen eller din mobil telefon med gps och kolla om det är mätaren eller inte.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in