DT50MX motorproblem [slö efter filterbyte]

Hej. som ni kanske redan vet har jag en yamaha dt 50 mx. i sommras körde jag me biltema kolsportluft (dedär svarta me metall nät runt...)
    sen nu när de snöar ute gick jag tbx till luftburken. då försvann högvarvs registret helt. så när jag försökte dra upp trottlen helt så lät det typ såhär (normalt läte)- meeeeeöööö (normalt kortare stund) miiiiööööö.( under dessa mjuka ljud så äre som om det inte var ngn tändning på [den rullar utan knallar]) provade sätta nålen i olika lägen... ingen skillnad med problemets "egenskaper". när jag forskat vidare i det så kommer lätet efter jag varit i nerförsbackar... säg jag kört i typ samma vinkel på väg som det är på ett tangentbord. när jag kommit ner för sluttningen och ska vrida på fullt spjäll. då bara börjar den sacka med dedär ljudet?? vad e fel? äre alvarligt? är det överhuvudtaget föggen felet ligger i?
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Så du tror jag måste byta munstycke? men isf vilket märke. mikuni gängorna är för grova för DT orginal fögge :/
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

Dt original förgasare är en mikuni.
    Moppemorfar

men vf i hel**te passar inte mikuni huvudmunstycen då??!??!?! blir ju lite fundersam...

mikuni?? men de står ju MG initierat på trottle huset?
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Dt original förgasare är en mikuni.
    Nej.

Original är en 12mm teikei. Keihinmunstycken till originalförgasaren på Honda MT5 ska visst passa.

Oj oj här fick man två emot sig så jag får väl vika ner och be om ursäkt.
    Jag har då för mig att det sitter på minuni.
    Moppemorfar

1. de e ett 12mm teikei graverat TK inge MG som jag påstod SRY.
    2. det är inte mikuni orginal utan en mikuni "kopia"
    3. andledningen till varför jag säger kopia är att gängorna till huvudmunstycket i kopian är lika dana som mikuni orginal.

pappa hade beställt 2 munstycken varav det ena var fel typ. nu är ALLT fixat. bytte upp (konstigt nog) till 100 från 88
    nu gasreser den nästan jue :p tack alla för hjälpen och ciaobella. "STÅ PÅ DIG". du hade delvis rätt när du sa de va mikuni, de va ju märket av insug jag sökte :p
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in