reparera svetsad drevaxel mt50

Tjena
    Förra ägaren var en smart kille som svetsade fast framdrevet istället för att sätta det så som det ska sitta, vilket resulterar i att det inte är så lätt att byta drev nu när det är utslitet och är knappt några hela kuggar kvar.

Kan jag fixa detta på något sätt tror ni, eller ska jag bara ge fan i det och köpa en ny drevaxel/motorblock?

Och isådanafall, :Intresserad av motorblock där vev finns och den går runt, cylinder förgasare och sånt behöver inte finnas. annars köper jag drevaxel av någon!

Bild på skiten

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Den är antagligen dit svetsat pga att splinsen vart slitna. De är bara ta fram vinkelslipen och slipa bort svetsfogen, och sedan klyva å byta
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Slipa ner både axel och svets så det är jämt med drevets sida. Sedan bör du kunna bryta loss drevet. Hur du vill göra sen är upp till dig, köp en ny axel eller svetsa fast nya drevet på samma sätt. Jag hade föredraget förstnämnda för att få mindre problem i framtiden.

Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Slipa ner både axel och svets så det är jämt med drevets sida. Sedan bör du kunna bryta loss drevet. Hur du vill göra sen är upp till dig, köp en ny axel eller svetsa fast nya drevet på samma sätt. Jag hade föredraget förstnämnda för att få mindre problem i framtiden.
    Sorry för OT men kommer du till Orsa i år igen?
    Most stickpeople are black

Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Sorry för OT men kommer du till Orsa i år igen?
    Ja, men skall inte vara med och köra. Kommer bo i Grönklitt.

Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Tack
    Jo får nog fan bli sådär, ska kolla i plånboken och se ifall den går med på totalrenovering eller om jag svetsar fast ett nytt... tror tyvärr det blir det senare

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in