1. #1

    moppe Piaggio ciao dör efter typ 1 minut :P

    Tjena, min brorsas piaggio ciao dör efter ungefär en minut om man väntar en dag så kan man starta den igen och kan köra i en minut till xD undrar vad problemet är... Det var efter dom första riktiga turerna som den börja krångla och då hade vi tankat den på nytt så kanske är för mycket olja/för lite? eller nåt annat fel som uppstod under dom längre turerna? vad tror ni?

  2. #2
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Tror antingen att den läcker någon stans eller att det är stopp i slangarna någon stans .
    Typ att den fyller upp flottör koppen i förgasaren medans den står (droppar i lite grann då och då) sen så startar ni den och så tömmer ni den.

    testa göra rent ifrån tanken ner till föggen , alltså slangar o allt .

    Det är min teori
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Tror antingen att den läcker någon stans eller att det är stopp i slangarna någon stans .
    Typ att den fyller upp flottör koppen i förgasaren medans den står (droppar i lite grann då och då) sen så startar ni den och så tömmer ni den.

    testa göra rent ifrån tanken ner till föggen , alltså slangar o allt .

    Det är min teori
    Låter troligt
    tack för tipset!

  4. #4
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    När min ciao gick dåligt så läckte det från dödar ventilen på topplocket eller vad den kallas, den gick uselt över 20 km/h, körde man över 20 km/h börja det smälla och ha sig, sen när motorn dog gick det inte starta på en dag. Det visade sig att smuts hade blockerat ventilen, jag rengjorde och sedan slipade jag in ventilen och nu krånglar den aldrig

  5. #5
    "Min" går typ 60km/h tror jag, jag märkte faktist att det droppade från röret jag trodde att det kom från avgasfästet i cyllen men det kanske kommer ifrån ventilen :o Men om ventilen läcker så borde den ju gå sämre, hmm... :/

  6. #6
    Låter som om den får för mycket bensin. När motorn blir varm så behöver den mindre soppa och då om du har förstort munstycke i så kan den bluddra som fan, då det inte finns någon bensin/luftskruv eller trottelnål på ciao föggarna!

    Btw testa starta när den är kall med choken i, kolla om den ens startar då. Startar den inte så är det garanterat för mycket soppa!

    Men det kan även ha något att göra med det som Bergren sa!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av laban1000 Visa inlägg
    Tjena, min brorsas piaggio ciao dör efter ungefär en minut om man väntar en dag så kan man starta den igen och kan köra i en minut till xD undrar vad problemet är... Det var efter dom första riktiga turerna som den börja krångla och då hade vi tankat den på nytt så kanske är för mycket olja/för lite? eller nåt annat fel som uppstod under dom längre turerna? vad tror ni?
    Blundade du när du tröck på "posta nytt ämne" ?

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Blundade du när du tröck på "posta nytt ämne" ?

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Va? xD
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Blundade du när du tröck på "posta nytt ämne" ?

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Huh? xD

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Va? xD
    Citat Ursprungligen postat av laban1000 Visa inlägg
    Huh? xD
    Med tanke på att du missade Ciao frågetråden som ligger rätt långt upp i veterandelen.. den är rätt svår att missa imo.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  11. #11
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Använd frågetråden.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in