Alla bilar går fint med trim, byt downpipe o avgassystem på Subaru Impreza GT så kommer den spöa Saaben alla dagar i veckan. Åså vare ju det där med försäkringen

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    växelådorna på volvo är väll inte dåliga... Mer hört att saabs lådor är rena skiten
    Jo, Men får se vad de blir för någon motor. Som de ser ut nu blir de en S40 T4 runt 2003... Kommer troligen chipas efter jag ägt den ett tag när jag tröttnat på effekten.
    hur gammal är du?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Vad är det för skillnad på epa/a-traktor?

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Låt mig gissa, du åker en halvt rutten 740 som gått 30000+ och du tycker att det är den bästa bilen i världen?
    Haha, naj Men väljer volvo framför saab.
    Most stickpeople are black

växelådorna på volvo är väll inte dåliga... Mer hört att saabs lådor är rena skiten
    Jo, Men får se vad de blir för någon motor. Som de ser ut nu blir de en S40 T4 runt 2003... Kommer troligen chipas/trimmas efter jag ägt den ett tag när jag tröttnat på effekten.
    Volvos lådor är "gryma" jämfört med Saabs lådor. Vet inte hur de är på nyare modeller av Saab men dom lite äldre runt 90~~ och bakåt är rena skiten. Polarens Saab 9000t rasade lådan direkt på..
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Självklart så går alla bilar fint med lite trim. Dock borde man inte ens jämföra dessa två då det är rätt solklart att Subarun spöar Saaben? Ganska idiotiskt enligt mig.
    varför är det så jävla självklart att subarun spöar saaben? subarun har 210 hästar standard
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Okej, varför?
    Jadu? Medfött kanske.. Säger inte att saab är dåliga bilar men tycker lixom bara inte om dom. Förstår du?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg

hur gammal är du?
    16,5 tyvärr bara. men skulle köpa en bil jag ska övningköra i och ha som första bil.

Är inne rätt mkt på S40 T4
    Jo , jag vet alla bilar går ju fint med chip/avgasrör osv...
    Kollat på bmw men tycker priset spinger iväg om man ska ha en bil runt 00-03 som har lite hästar i huven också...

Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Jadu? Medfött kanske.. Säger inte att saab är dåliga bilar men tycker lixom bara inte om dom. Förstår du?

Samma för mig

Vår Forester har 205hk tror jag. 0-100 på 5.6 så tycker inte den är särskillt slö för att väga såpass mycket.

Edit: 230hk var det till och med.
    Senast redigerat av Manfred den 2011-02-18 klockan 23:52.

Reg.datum
    May 2010
    http://www.blocket.se/goteborg/Volvo....htm?ca=22&w=3

Den såg väll rätt fin ut.. kanse gått lite långt
    Nya fälgar,tonade rutor , volvos sportkjol paket(tror de heter så) sänka sen lite små saker

Nya fälgar,tonade rutor , volvos sportkjol paket(tror de heter så) sänka sen lite små saker
    Vi har en Volvo v40 t4 -02 som jag övningskör i, gillar den inte alls bullrig som fan måste varva satan för att den ska orka osv. Ingen bil jag skulle rekommendera.

218hk*

Först och främst är den fyrhjulsdriven så den har ju ingen chans upp till 100. Sen beror det ju på vilken saab du skulle vilja jämföra? Men den väger cirkus 200kg mindre också
    amen tänker du köra den på vintern eller? på sommaren spelar det ju förfan ingen roll och jag vet att den är på 218. jag jämför med saaben du så gärna ville ha

Reg.datum
    May 2010
    Vi har en Volvo v40 t4 -02 som jag övningskör i, gillar den inte alls bullrig som fan måste varva satan för att den ska orka osv. Ingen bil jag skulle rekommendera.
    En kompis har en v40 t4 , har åkt den många gånger. men tycker inte alls den är bullrig och tycker motorn svara rätt bra på gasen...

850 är ju mer bullrig bil då

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Jo, Men får se vad de blir för någon motor. Som de ser ut nu blir de en S40 T4 runt 2003... Kommer troligen chipas/trimmas efter jag ägt den ett tag när jag tröttnat på effekten.
    Man borde dock fundera lite på S40 då dom använder Siemens insprutning vilket inte är någon höjdare. Så fort du chippar en T4 eller en T5 så är det första som går sönder är växellådan hos en Volvo.

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vad är det för skillnad på epa/a-traktor?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/A-traktor

Haha, naj Men väljer volvo framför saab.
    Trollhätte bor kommer aldrig välja en Volvo framför en Saab.

Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Volvos lådor är "gryma" jämfört med Saabs lådor. Vet inte hur de är på nyare modeller av Saab men dom lite äldre runt 90~~ och bakåt är rena skiten. Polarens Saab 9000t rasade lådan direkt på..
    Volvos lådor är inte grymma, dom rasar ifall man chippar en T4 eller T5a.

16,5 tyvärr bara. men skulle köpa en bil jag ska övningköra i och ha som första bil.

Är inne rätt mkt på S40 T4
    Jo , jag vet alla bilar går ju fint med chip/avgasrör osv...
    Kollat på bmw men tycker priset spinger iväg om man ska ha en bil runt 00-03 som har lite hästar i huven också...
    Att ha en bil att övningsköra i är det ju Volvo som gäller, alla Volvo bilar (nyare) känns ungefär likadan att köra. Så kör du en Volvo privat så kommer du sedan till en V50/S40 på uppkörningen sen känner du dig hemma direkt.
    BMW är ju fina bilar, men eftersom dom inte har turbo från början så får man jaga priser som du säger på dom finare 328 och så.

Vår Forester har 205hk tror jag. 0-100 på 5.6 så tycker inte den är särskillt slö för att väga såpass mycket.
    Allting under 7sek är snabbt för oss dödliga.

Jodå den ser väldigt fin ut. Som en vana kan man gå in och kolla hos Transporstyrelsen och söka om lite allmäna uppgifter på fordonet, Fråga på annat fordon. Sen kan man alltid kolla Ratsit för att kolla om folk är ärliga och kolla upp företag och så. Som dig Jonte, antar att ditt fullständiga namn är Jonathan Daniel Gunnar Fredén?

Men man ska alltid bakrunds kolla lite innan man köper något, sedan ta reda på svagheter hos fordonet och ge säljaren en jobbig försäljning. Vill han inte visa något eller undviker ämnet är inte bilen något bra.

Reg.datum
    May 2010
    Hahha så heter jag Men tror du har lite fel där med volvos lådor. kompisen han spinnar däck runt i sin t4 med bsr steg 2 , dump,3tums rör hela vägen osv. han är inte specillt rädd om den heller. han har inte haft någon problem med sin låda, gått ca 24xxx mil.

Har aldrig hört att volvo har dåliga lådor som inte tåls trimmas...

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Man borde dock fundera lite på S40 då dom använder Siemens insprutning vilket inte är någon höjdare. Så fort du chippar en T4 eller en T5 så är det första som går sönder är växellådan hos en Volvo.

http://sv.wikipedia.org/wiki/A-traktor

Trollhätte bor kommer aldrig välja en Volvo framför en Saab.

Volvos lådor är inte grymma, dom rasar ifall man chippar en T4 eller T5a.

Att ha en bil att övningsköra i är det ju Volvo som gäller, alla Volvo bilar (nyare) känns ungefär likadan att köra. Så kör du en Volvo privat så kommer du sedan till en V50/S40 på uppkörningen sen känner du dig hemma direkt.
    BMW är ju fina bilar, men eftersom dom inte har turbo från början så får man jaga priser som du säger på dom finare 328 och så.

Allting under 7sek är snabbt för oss dödliga.

Jodå den ser väldigt fin ut. Som en vana kan man gå in och kolla hos Transporstyrelsen och söka om lite allmäna uppgifter på fordonet, Fråga på annat fordon. Sen kan man alltid kolla Ratsit för att kolla om folk är ärliga och kolla upp företag och så. Som dig Jonte, antar att ditt fullständiga namn är Jonathan Daniel Gunnar Fredén?

Men man ska alltid bakrunds kolla lite innan man köper något, sedan ta reda på svagheter hos fordonet och ge säljaren en jobbig försäljning. Vill han inte visa något eller undviker ämnet är inte bilen något bra.
    Har aldrig hört att en Volvo låda rasar så lätt, måste va en riktigt sliten låda! Sen så borde du notera "kanin öronen" jag använde?

Var en jämförelse med Saabs lådor.....

EDIT; Vi kör chippat på både t5an och och d5an och fungerar alldeles ypperligt? Konstigt att du har fått för dig att dom rasar så lätt
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hahha så heter jag Men tror du har lite fel där med volvos lådor. kompisen han spinnar däck runt i sin t4 med bsr steg 2 , dump,3tums rör hela vägen osv. han är inte specillt rädd om den heller. han har inte haft någon problem med sin låda, gått ca 24xxx mil.

Har aldrig hört att volvo har dåliga lådor som inte tåls trimmas...
    Har aldrig hört att en Volvo låda rasar så lätt, måste va en riktigt sliten låda! Sen så borde du notera "kanin öronen" jag använde?

Var en jämförelse med Saabs lådor.....

EDIT; Vi kör chippat på både t5an hemma och d5an och fungerar alldeles ypperligt? Konstigt att du har fått för dig att dom rasar så lätt
    Jag får inte för mig saker, jag har pratat med dom som fixar bilarna när dom går sönder
    Volvos växellådor är inte gjorda för att klara det trycket som man får ur en chippad T5a. Och jo detta vet jag, ni kan tyvärr inte vinna över mig där. Pratat med alldeles för många Volvo kunniga om detta. Och efter hur många lådor som rasar så tycker jag inte att det är värt att jaga dom där hundra delarna. Kan förstå att man chippar om man har 4hjuls drift eller rwd, men på framhjuls drift är det bara larvigt. Framhjulsdrivna bilar borde inte ha mer än 200hk.

Reg.datum
    May 2010
    Hast kör utan koppling därför

SkojarN

Hast kör utan koppling och fullgasväxlar hela tiden Go natt på er!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hast kör utan koppling därför

SkojarN
    Hast kör utan koppling och fullgasväxlar hela tiden Go natt på er!
    Tyvärr inte gubbar

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag får inte för mig saker, jag har pratat med dom som fixar bilarna när dom går sönder
    Volvos växellådor är inte gjorda för att klara det trycket som man får ur en chippad T5a. Och jo detta vet jag, du kan tyvärr inte vinna över mig där.
    Haha, så du tar detta som en tävling?

Konstigt att ingen av våra t5or eller d5or rasat?(alla har varit chippade..) Är ju lite lustigt, eller? Måste som sagt vara sletna lådor som rasat, hårt körda. Kör man som folk så går de inte sönder så pass lätt som du säger

På dig låter de som om växellådorna vore gjorda av modellera pojk :thikning:

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Haha, så du tar detta som en tävling?

Konstigt att ingen av våra t5or eller d5or rasat? Är ju lite lustigt, eller? Måste som sagt vara sletna lådor som rasat, eller hårt körda? Kör man som folk så går de inte sönder så pass lätt som du säger

På dig låter de som om växellådorna vore gjorda av plast pojk :thikning:
    Nej men det är ju klart att dom inte går sönder under normalt bruk. Under en vanlig vardag använder man ju inte mer än kanske 100hk. Men det är när man ger det till fräcka killar som tror att varvstoppet imponerar på tjejer, dom lådorna rasar för dom, sedan så rycker man i växelspaken så det står härliga till.

Jag får min info ifrån dom som håller på med dessa bilar hela dagarna. Dom vet bättre än oss alla här.

Reg.datum
    May 2010
    Beror nog på hur man kör bilen. om du spinner däck på 1an sen slänger i 2an snabbt forsätter så till du får fäste sånt sliter nog mkt på lådan och kan nog orsaka växelras.
    men inte hört de knappt om växelras på volvo bilar...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in