1. #13681
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    En bild från norska tidningen VG.


    Oklart om personerna på bilden är döda.

    Bilden tas bort om den anses vara olämplig.


    Någon som hört något mer om den dära Youtube videon det snackades om ett tag?

    Innan bombdådet så lades det upp en video på youtube som hette "Wybuch w Oslo - Explosion in Oslo - 22.07.2011. Wybuch" Wubuch betyder explosion på polska.
    Vid 17 tiden, 30 - 40min efter bomben så ändrades namnet till "Hamsters" och visar bara en video på två hamstrar som springer runt i en bur medans man hör personer i bakgrunden pratar, toligtvis på polska.


    Saxxat från VG.

  2. #13682
    Han var ju etnisk norsk.

  3. #13683
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Är tydligen en Norsk 32 åring som ligger bakom allt kaos i Norge wtf?
    Han är gripen ja, dock så är det ju en terror-organisation som har erkänt dåden (även om dom kanske bara vill ta åt sig "äran")...
    Girl: can you tell me something? Boy: sure.. what? Girl: what's your favourite? thing, all categories? Boy: hmm.. it starts with "s" and ends? with "ex". Girl: Sex is the only thing you think about... Boy: n0000b! it's SKRILLEX!


  4. #13684
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av fleo Visa inlägg
    Han är gripen ja, dock så är det ju en terror-organisation som har erkänt dåden (även om dom kanske bara vill ta åt sig "äran")...
    Rätta mig om jag har fel men enligt de norska median så är det två terror grupper som tagit åt sej händelsen.

  5. #13685
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Då vill inte jag va med
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    +1hluibhyiugng
    Fan jag har visst registrerat mig på fel forum.

  6. #13686
    Citat Ursprungligen postat av MattiasG Visa inlägg
    Rätta mig om jag har fel men enligt de norska median så är det två terror grupper som tagit åt sej händelsen.
    Kan hända, har endast hört om ett dock, de kallade sig "Heliga krigets medhjälpare" eller något liknande, men då på arabiska eller annat långtbortistan språk..

    http://aftonbladet.se/
    , uppdaterar hela tiden nu...
    Girl: can you tell me something? Boy: sure.. what? Girl: what's your favourite? thing, all categories? Boy: hmm.. it starts with "s" and ends? with "ex". Girl: Sex is the only thing you think about... Boy: n0000b! it's SKRILLEX!


  7. #13687
    MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av fleo Visa inlägg
    Kan hända, har endast hört om ett dock, de kallade sig "Heliga krigets medhjälpare" eller något liknande, men då på arabiska eller annat långtbortistan språk..

    http://aftonbladet.se/
    , uppdaterar hela tiden nu...
    Verkar ju som att de försöker dölja något. Ena stunden tror de att de har tagit den som står för allt men dom har ju fortfarande avstängt på gardemoen (oslos flygplats). De stoppar alla bilar som passerar gränsen till sverige. Och som aftonbladet skriver, "de vill vill inte kommentera om vad eller vem de letar efter."

  8. #13688
    helvete vad de åskar. ska jag stänga av datorn kanske

  9. #13689
    Citat Ursprungligen postat av lucazzz Visa inlägg
    helvete vad de åskar. ska jag stänga av datorn kanske
    same here

  10. #13690
    Både i Stockholm och Örebro är det helt lugnt att sitta vid datorn när det åskar. Nästan alla lägenheter har någon blixtledare (åtminstone något hus i närheten). Så inte direkt så att något kommer hända Och det åskar ju inte ens i Örebro nu så ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  11. #13691
    [QUOTE=ktm_danielsson;253923]Både i Stockholm och Örebro är det helt lugnt att sitta vid datorn när det åskar. Nästan alla lägenheter har någon blixtledare (åtminstone något hus i närheten). Så inte direkt så att något kommer hända Och det åskar ju inte ens i Örebro nu så ?[/QUO

    det kommer nrmare så jag kör på batteri nu på datan på safety

  12. #13692

  13. #13693
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Både i Stockholm och Örebro är det helt lugnt att sitta vid datorn när det åskar. Nästan alla lägenheter har någon blixtledare (åtminstone något hus i närheten). Så inte direkt så att något kommer hända Och det åskar ju inte ens i Örebro nu så ?
    Här blinkar det lite på himlen, min lampa har flimrat till 3 ggr också, fast det kanske är min lampa som har fått aids.

  14. #13694
    asså, det ska väl rätt mycket till att blixten ska ut i eleuttaget om det inte slår ner direkt i huset typ? ledningarna som går in i huset ligger i marken och de som är över mark går via någon kopplingsstation innan de går in i husen. en annan sak är väl tv-antenner om man har såna, men det påverkar ju knappast datorn.

  15. #13695

  16. #13696
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Fortfarande varken hört/sett något, bor mitt i centrala Örebro Antar att du bor i kumla eller något ?
    Hur kan du missa det? :o Och ja, han bor i kumla.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    asså, det ska väl rätt mycket till att blixten ska ut i eleuttaget om det inte slår ner direkt i huset typ? ledningarna som går in i huset ligger i marken och de som är över mark går via någon kopplingsstation innan de går in i husen. en annan sak är väl tv-antenner om man har såna, men det påverkar ju knappast datorn.
    Jag vet inte hur det funkar men en kompis fick sin dator förstörd och för min mormor gick modemet och datorskärmen sönder så jag drar ur min dator för säkerhets skull.
    Senast redigerat av Zer0x den 2011-07-23 klockan 02:00.

  17. #13697

  18. #13698

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Haha, skulle beställa ett usb-minne från teknikproffest.se nyss. Sen gick jag in på Kampanjer och Utförsäljning och där fanns det jävligt billiga saker så jag kunde inte låta bli
    Slutade med att jag beställde:
    Usb-minne 8gb (126:-), 3 stycken 2 meters hdmi-kablar (87:-), 10 banana skids (10:-), 10 new refresh(10:-).

    En hdmi-kabel på 2m för 29:- har jag aldrig sett förut

  19. #13699
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Haha, skulle beställa ett usb-minne från teknikproffest.se nyss. Sen gick jag in på Kampanjer och Utförsäljning och där fanns det jävligt billiga saker så jag kunde inte låta bli
    Slutade med att jag beställde:
    Usb-minne 8gb (126:-), 3 stycken 2 meters hdmi-kablar (87:-), 10 banana skids (10:-), 10 new refresh(10:-).

    En hdmi-kabel på 2m för 29:- har jag aldrig sett förut
    Geeeee miiiiig


  20. #13700

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Geeeee miiiiig
    Beställ nåt därifrån och köp med några såna. Annars är det inte värt

  21. #13701
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Beställ nåt därifrån och köp med några såna. Annars är det inte värt
    Ska fan köpa en hel låda


  22. #13702

  23. #13703
    nämn något man kan göra på internet, har tråkigt :/

  24. #13704
    Citat Ursprungligen postat av 2fast4HampzoR Visa inlägg
    nämn något man kan göra på internet, har tråkigt :/
    läs på om j-omega-metoden http://sv.wikipedia.org/wiki/J%CF%89-metoden

  25. #13705

  26. #13706
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Kan man på något sett blockera sms från ett visst nummer? Jag vet att man kan blockera det numret från att ringa till mig, men hittar inte om man kan blockera sms.
    Är helt galet trött på att få desperata sms från en viss person.. Och nej jag vill inte byta nummer eller tala med henne, förstod först varför hon inte trodde jag hade bytt nummer eller så men hon har såklart leveransrapport på Har f.ö en HTC Sensation, antagligen är det lite olika på olika lurar.
    http://www.google.se/#hl=sv&xhr=t&q=...w=1366&bih=677

  27. #13707
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Sova?

  28. #13708
    Värkar som det inte går, åtminstone inte lika simpelt som att blocka uppringning, grymt trött på dessa sms då dom hållt på till och från i över 1 år...

    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Sova?
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  29. #13709
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Värkar som det inte går, åtminstone inte lika simpelt som att blocka uppringning, grymt trött på dessa sms då dom hållt på till och från i över 1 år...
    ofta hon inte slutar om du bara ignorerar henne? haha

  30. #13710
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Värkar som det inte går, åtminstone inte lika simpelt som att blocka uppringning, grymt trött på dessa sms då dom hållt på till och från i över 1 år...


    Nej
    Och sen sover du nu? Dålig stil

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in