1. #14551

  2. #14552
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Tips på något smarrigt man kan slänga ihop lite snabbt såhär på kvällen?
    Word. Är hos mina morföräldrar och börjar bli hungrig.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  3. #14553
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Tips på något smarrigt man kan slänga ihop lite snabbt såhär på kvällen?
    Nudlar och hallonsmoothie till efterrätt!

  4. #14554
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Tips på något smarrigt man kan slänga ihop lite snabbt såhär på kvällen?
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Word. Är hos mina morföräldrar och börjar bli hungrig.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    En kompis bjöd på en macka med pesto, tomat och mozzarella för någon dag sen. Går snabbt att göra och var även riktigt gott.
    Som varit i ugnen ca 10 min alltså.

  5. #14555

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    En kompis bjöd på en macka med pesto, tomat och mozzarella för någon dag sen. Går snabbt att göra och var även riktigt gott.
    Som varit i ugnen ca 10 min alltså.
    Eller typ en macka med mycket ost som man slänger in i mikrovågsugnen, 600 watt 1,5 min kanske... Beror på vad man har för ugn. Annars brukar det vara jävligt gott att göra en chokladbolls smet och bara äta direkt ur bunken.

  6. #14556
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Zet Visa inlägg
    Eller typ en macka med mycket ost som man slänger in i mikrovågsugnen, 600 watt 1,5 min kanske... Beror på vad man har för ugn. Annars brukar det vara jävligt gott att göra en chokladbolls smet och bara äta direkt ur bunken.
    Tänkte bara att det jag nämnde blir lite mer "matigt" än endast en ostmacka eller chokladboll smet.

  7. #14557

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Zet Visa inlägg
    Eller typ en macka med mycket ost som man slänger in i mikrovågsugnen, 600 watt 1,5 min kanske... Beror på vad man har för ugn. Annars brukar det vara jävligt gott att göra en chokladbolls smet och bara äta direkt ur bunken.
    Satan, nu blev jag ju sugen på chokladbollsmet bara för det Kan du fixa lite till mig?
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  8. #14558

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Tänkte bara att det jag nämnde blir lite mer "matigt" än endast en ostmacka eller chokladboll smet.
    Aa det är ju sant, man blir mer mätt på det så klart. Det du sa lät jävligt gått måste testa det någon dag . Men om man inte har allt kan man ju köra en enklare variant typ

  9. #14559

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Satan, nu blev jag ju sugen på chokladbollsmet bara för det Kan du fixa lite till mig?
    Redan fixat, skickar det genom pm då!

  10. #14560
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Tänkte bara att det jag nämnde blir lite mer "matigt" än endast en ostmacka eller chokladboll smet.
    1337 inlägg

  11. #14561
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Zet Visa inlägg
    Aa det är ju sant, man blir mer mätt på det så klart. Det du sa lät jävligt gått måste testa det någon dag . Men om man inte har allt kan man ju köra en enklare variant typ
    Ja absolut.

  12. #14562
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    1337 inlägg
    Haha epic!

  13. #14563

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Jag har verkligen inget för mig lika bra att köra ett film maraton.... Börjarde med Limitless jävligt bra ingen B film direkt. Nu blir det en klassiker: Eurotrip xD

  14. #14564
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Fick en fruktansvärd värk i pungkulorna.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  15. #14565
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Fick en fruktansvärd värk i pungkulorna.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     

    Testistorsion, (Testikeltorsion) eller pungvred som det kallas vardagligen, är ett tillstånd då mannens pung utsätts för påkommande (akuta) kraftiga smärtor. Det som händer är att testikelns sädesledare och blodkärl (det som bidrar testikeln med blod och näring) snott sig kring sig själv. Detta leder till att testikelns cirkulation upphör och den sväller upp och blir väldigt öm. Det främsta symtomet är smärta i pungen. Andra symtom kan vara illamående och kräkningar p.g.a. att smärtan är oerhört kraftig. Små barn kan ha svårt att lokalisera smärta och de kan vid testistorsion i stället klaga över magont. Det är därför viktigt att alltid undersöka testiklarna på barn som har ont i magen.
    Pojkar/män med plötsligt påkomna, svåra smärtor i pungen ska alltid uppsöka sjukhus för undersökning av om de kan ha drabbats av testistorsion. Det gäller att snabbt ta sig till akutmottagningen på närmaste sjukhus med akutkirurgisk verksamhet då behandlingen är kirurgisk. Ambulans kan behöva användas om det krävs för att snabbt komma till sjukhus.
    Diagnosen ställs vanligen genom patientens/föräldrarnas berättelse och en undersökning av pungen. Vid tveksamma eller svårbedömda fall kan en ultraljudsundersökning (med användning av dopplerteknik) utföras, om det kan ske utan väntetid, varvid man vid testistorsion kan se nedsatt blodcirkulation i den ena testikeln.
    Behandlingen är kirurgisk, vanligen i narkos. Operationen bör ske så snart som möjligt efter att diagnosen har ställts och helst inom ett par timmar efter symtomdebut. Vid operationen görs snitt in till testiklarna. Den testikel som har vridit sig, vrids tillbaka varvid man observerar att blodcirkulationen återställs. Om så sker eller vid tveksamhet, sys testikeln fast i pungen så att den inte ska kunna vrida sig igen. Den andra testikeln sys också fast i pungen för att förhindra testistorsion på andra sidan. Om testikeln redan har dött opereras den bort. Om operation inte kan ske genast, t.ex. p.g.a. otillräckliga operationsresurser eller lång väg till sjukhus med operationsavdelning, kan läkare försöka att vrida tillbaka tesikeln utifrån.

    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  16. #14566
    Det lät ju... lovande.

  17. #14567

  18. #14568

  19. #14569
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
     

    Testistorsion, (Testikeltorsion) eller pungvred som det kallas vardagligen, är ett tillstånd då mannens pung utsätts för påkommande (akuta) kraftiga smärtor. Det som händer är att testikelns sädesledare och blodkärl (det som bidrar testikeln med blod och näring) snott sig kring sig själv. Detta leder till att testikelns cirkulation upphör och den sväller upp och blir väldigt öm. Det främsta symtomet är smärta i pungen. Andra symtom kan vara illamående och kräkningar p.g.a. att smärtan är oerhört kraftig. Små barn kan ha svårt att lokalisera smärta och de kan vid testistorsion i stället klaga över magont. Det är därför viktigt att alltid undersöka testiklarna på barn som har ont i magen.
    Pojkar/män med plötsligt påkomna, svåra smärtor i pungen ska alltid uppsöka sjukhus för undersökning av om de kan ha drabbats av testistorsion. Det gäller att snabbt ta sig till akutmottagningen på närmaste sjukhus med akutkirurgisk verksamhet då behandlingen är kirurgisk. Ambulans kan behöva användas om det krävs för att snabbt komma till sjukhus.
    Diagnosen ställs vanligen genom patientens/föräldrarnas berättelse och en undersökning av pungen. Vid tveksamma eller svårbedömda fall kan en ultraljudsundersökning (med användning av dopplerteknik) utföras, om det kan ske utan väntetid, varvid man vid testistorsion kan se nedsatt blodcirkulation i den ena testikeln.
    Behandlingen är kirurgisk, vanligen i narkos. Operationen bör ske så snart som möjligt efter att diagnosen har ställts och helst inom ett par timmar efter symtomdebut. Vid operationen görs snitt in till testiklarna. Den testikel som har vridit sig, vrids tillbaka varvid man observerar att blodcirkulationen återställs. Om så sker eller vid tveksamhet, sys testikeln fast i pungen så att den inte ska kunna vrida sig igen. Den andra testikeln sys också fast i pungen för att förhindra testistorsion på andra sidan. Om testikeln redan har dött opereras den bort. Om operation inte kan ske genast, t.ex. p.g.a. otillräckliga operationsresurser eller lång väg till sjukhus med operationsavdelning, kan läkare försöka att vrida tillbaka tesikeln utifrån.

    :S

    Tror dock det beror på att jag råkade klämma dem för hårt ;-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #14570

  21. #14571
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Vad händer?
    Budar på ett par spacers
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #14572

  23. #14573

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Avnjuter nu maten Riktigt gott!
    Vad för något slänger du in i käften då?

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Budar på ett par spacers
    Låter mysigt!:

  24. #14574
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Vad för något slänger du in i käften då?


    Låter mysigt!:
    Att de är leder förövrigt auktionen!

    Du vill inte vara med?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  25. #14575

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Att de är leder förövrigt auktionen!

    Du vill inte vara med?
    Nej.
    Jag låter dig vinna

  26. #14576
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Nej.
    Jag låter dig vinna
    Asså då blir det lätt ju! Btw 2 st 25 mm samt 2 st 30 mm

    Vivarn du LÅVADE(STAVNING) ju å fixa en bild på ditt krubb!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #14577

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Asså då blir det lätt ju! Btw 2 st 25 mm samt 2 st 30 mm

    Vivarn du LÅVADE(STAVNING) ju å fixa en bild på ditt krubb!
    Hur mycket ligger du uppe i nu?

  28. #14578

  29. #14579
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Lite stora bilder men det får ni fan leva med!

    Steg 1. bejkon i form: Check!
    Namn:  IMG_1023.jpg
Visningar: 300
Storlek:  106,5 KB

    Steg 2. Potäter i form: Check!
    Namn:  IMG_1024.jpg
Visningar: 309
Storlek:  109,4 KB

    Steg 3: Avnjut detta: Check!
    Namn:  IMG_1025.jpg
Visningar: 294
Storlek:  100,8 KB

    Edit: Dem va ju inte så stora trots allt!
    fan, nu blev man hungrig



    hahahahahha i lol'd !

  30. #14580

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Lite stora bilder men det får ni fan leva med!

    Steg 1. bejkon i form: Check!
    Namn:  IMG_1023.jpg
Visningar: 300
Storlek:  106,5 KB

    Steg 2. Potäter i form: Check!
    Namn:  IMG_1024.jpg
Visningar: 309
Storlek:  109,4 KB

    Steg 3: Avnjut detta: Check!
    Namn:  IMG_1025.jpg
Visningar: 294
Storlek:  100,8 KB

    Edit: Dem va ju inte så stora trots allt!
    Det där ser sjuuukt gott ut!!!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in