1. #1

    Hur mycket olja i gaffel ben? - aerox

    hejsan, jag ska byta packboxar i gaffelbenen på min aerox 05. det är kehini dämparen. Och nu undrar jag hur mkt olja det ska vara i vardera gaffelben? För jag har letat runt lite och vissa säger 5cl andra 7.5 och vissa 8... så jag undrar om det är någoon som är säker på det som vet? sen undrar jag om man ska ha olika mycket i dom, för på min drac så skulle man ha mera olja i det vänsta eftersom att bromsen sitter där, är det lika dant på aerox?

    mvh marcus

  2. #2
    Det borde ju vara lika mycket i båda benen eftersom du har broms på båda sidor på en aerox. Står det inte på Gaffel benen hur många CL du ska ha i?
    .

  3. #3
    Oljemängd har inget med bromsplacering att göra. Däremot kan innehållet i gaffelbenen skilja, gamla Senda/Drac med Showagaffeln har ju bara fjäder i det ena benet exempelvis och det är inte alls orimligt att det ska vara olika oljemängd då.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av OscarSand Visa inlägg
    Det borde ju vara lika mycket i båda benen eftersom du har broms på båda sidor på en aerox. Står det inte på Gaffel benen hur många CL du ska ha i?
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Oljemängd har inget med bromsplacering att göra. Däremot kan innehållet i gaffelbenen skilja, gamla Senda/Drac med Showagaffeln har ju bara fjäder i det ena benet exempelvis och det är inte alls orimligt att det ska vara olika oljemängd då.

    mjoo så var det på dracen iallafall, men ingen som vet hur mkt det ska vara?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in