1. #1

    Lönt byta till ZX??

    Min Pgo T-rex jag kör till jobbet med har dragen variatorbricka och ett avstrypt technigas basic, ett orginalliknande rör, som har strypningar i bägge ändar.
    Den går hyfsat bra och rullar på i 65 (gps). Enligt varvmätaren så ligger den på ca 9000-9500 varv. Jag tycker att den funkar utmärkt då jag inte vill ha snuthäng och ändå kunna köra på klarastrandsleden i Sthlm och hänga med i trafiken.

    Men man är alltid sugen på lite mer fart..

    Jag har ett Leovince ZX liggandes och funderar på sätta på detta, men då blir det nya vikter och byte av munstycke samt att den kommer låta mer.
    Men frågan är om det kommer göra så jävla mycket skillnad förutom i acc. Kommer den rätt inställd gå så mycket snabbare än 70-75?

    Vad säger experterna?

  2. #2
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Pluggar du ur ditt ZX och fixar alla variatorvikter, munstycken och allt sånt perfekt finns de chans att den kan gå i 70, ja
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #3
    Hejsan Haganorra!

    Vill du få ut mer fart och vridmoment utan att låta allt för mycket rekommenderas ett 70cc som inte är allt för högvarvigt och möjligtvis en större förgasare?

    Naraku 70cc

    Det avgassystemet som ni använder idag borde räcka gott o väl för 70kmh utan att väsnas för mycket.


    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in