1. #1

    Fräscha upp rör

    Tjenare!

    Nu är det så att mitt giannelli 2t rör har börjat rosta undrar, hur kan man få det snyggt igen?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    polera de
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    polera de
    Även kröken?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Såklart!
    Okeej!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  6. #6

  7. #7
    Som sagt linolja är bra, har haft problem med att mitt Pr rör har oxiderat/rostat. Så har haft det legat inomhus men när man sedan drog igång mopeden och monterade av det så luktade det avgaser. Strök ett lager linolja och hängde det ute i garaget. Oljan bildar en film som skyddar mot fukt och hittills har det inte börjat rosta.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Som sagt linolja är bra, har haft problem med att mitt Pr rör har oxiderat/rostat. Så har haft det legat inomhus men när man sedan drog igång mopeden och monterade av det så luktade det avgaser. Strök ett lager linolja och hängde det ute i garaget. Oljan bildar en film som skyddar mot fukt och hittills har det inte börjat rosta.
    Är du helt säker på att det luktade avgaser när du hade haft det monterat med motorn igång ?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Är du helt säker på att det luktade avgaser när du hade haft det monterat med motorn igång ?
    Hehe oj skrev lite luddigt självklart demonterade jag ej av röret med motorn igång utan efter. Men men luktade äckligt alla fall.

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Hehe oj skrev lite luddigt självklart demonterade jag ej av röret med motorn igång utan efter. Men men luktade äckligt alla fall.
    Inte så jag menade, menade att det är väl självklart att röret luktar avgaser när du har använt det

  12. #12
    Om det är rostigt, kör elektrolys behandling, mässingsborste och sen på med linolja!

    Elektrolys, då kör du vatten och salt i en hink eller något röret får plats i, icke ledande behållare... Sen fixar du fram en offeranod (järn/stålbit), den kopplar du till + på ett batteri eller batteriaddare (bilbatteri eller något ruttet batteri). I med röret, koppla - till det. Offeranod och rör får inte röra varandra, blir kortslutning då. Kablarna som går till rör och offeranod ska vara _över_vattnet. Ska börja komma upp småbubblor i vattnet, därefter blir vattnet brunt (rost o skit), typ skum på ytan.

    Kolla google om det är något du inte förstår. Görs på egen risk! Laddar upp lite bilder eller gör en guide sen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in