Sidan 1 av 2 12 Sista
    Tjena grappar!

Får snart damp på skit aerox:en och kastar den i sjön!

Det är så att jag har verkligen testat allt, den vill verkligen inte gå bra. Problemet är att Den går sjukt segt dom 3-5meter sen kommer effekten

Har testat:
    Malossi flycluch med hård/mjuk tryckfjäder, massa olika kopplingsfjädrar men inget går bra. Så köpte en orginal koppling och testa samma sak men får exakt samma resultat! BLIR helt GALEN!! Testade att sätta på en riktigt mjuk tryckfjäder på orginal kopplingen men då slirar den som inihelvet och drar iväg efter 3-5meter!

Setup:

Block: Liggande minarelli LC
    Cylinder: Stage6 topplock, och okänd 70cc
    Vev: Orginal
    Avgasrör: LeoVince Zx
    Luftfilter: Biltemas sportluftfilter
    Förgasare: 21mm Dellorto Black edition
    Insug: Stylepro (Ostrypt)
    Membran: Orginal
    Variator: Malossi - Variatorkit (Multivar)
    Koppling: Malossi Fly clutch/ ORGINAL KOPPLING
    Tändning: Orginal

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ger jag förfan upp! Den vill verkligen inte gå bra, har köpt en ny förgasare 21mm Dellorto och testat varenda munstycke från 65-130 den går inte bra på något, men "Ställt" in den med huvud munstycke 92 och luftskruven 1 o ett halv varv ut. Tändstiftet är obey brunt så den är inställd perfekt alltså inom föggen...

Seriöst börjar tröttna som fan, någon som vet vad felet är?

Sitter på 2g vikter och effekten kommer fortfarade efter 3-4m

Går exakt såhär. Lånar acezz video

Senast redigerat av RAMI den 2012-03-02 klockan 19:30.

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    testa med en orginal variator?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    vilken rem har du? och vilka vikter har du i? testa med att köra med original remen om du inte gjort det

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Det borde väl inte vara problemet eller? Känns verkligen inte att det är variator

Har Hebo rem sitter på 3g vikters nu.
    testa med orginal rem, för när ja köpte min hebo rem så va den så i ca 2 veckor innan den börja gå riktigt men om de inte är de så testa med orginal variator!

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Det borde väl inte vara problemet eller? Känns verkligen inte att det är variator

Har Hebo rem sitter på 3g vikters nu.
    Var ju någon annan här som hade samma problem som du, han bytte till orgrem och det funkade bra igen Kommer inte ihåg vem det var dock

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    testa att sätta på original remen. hade samma problem med min aerox och då bytte jag tbx till original remmen från stage6 rem. annars så har jag hört att man kan köra in remmen så den mjuknar upp lite i materialet

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    du kan få köpa en fin orginal rem och variator för 100kr av mig

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    köp inte en ny original rem för du kommer ha samma problem som nu. om du inte har kvar din gamla original rem får du gå ut och köra en lång runda så den mjuknar upp!

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Är variatorn fin?
    ohja!

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Kört väldigt långt så den borde ha mjuknat upp..

Bild?
    *EN ORGINAL VARIATOR*jpg...

haha de är en variator, den ser ba ut på ett sätt den är fin

är vikterna, helt bombsäker. har haft det problemet på alla min moppar
    kan dvs. vara fel på remmen...

Vad för vikter ska man ha 3g känns redan för lite..
    Gå ner ännu lägre tills du känner att effkten kommer direkt.

acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Skulle gissa på Kopplingsfjädrar även om du testat massa olika som du säger, vad är det hårdaste du testat? Kan ju va att den greppar i för låga varv, hade samma problem..
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

Hejsan RAMI!

Jag läser de du skriver, har detta problemet uppstått sen du köpte mopeden eller är de något som uppstått vid senare tillfälle?
    Du kör på E85, har du justerat förtändning eller något sådant?

Du anser att acezz video beskriver ditt problem, jag skulle säga att det är förgasarjustering och distansbrickorna som kan lösa ditt problem.
    Förgasaren påverkar ju mycket hur den beter sig i start/acceleration på en scooter.

Annars tycker jag du kan pröva distansbrickor om du inte redan gjort det. Har löst många utav våra kunder med accelerationsproblem.
    Dom förklarar problemet, jag citerar
    " Det är precis som att man lägger i för högväxel på en bil och försöker köra iväg med plattan i botten, men inget händer "

Klicka här så ser du hur dom används!

Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

Tja!
    Detta problem har varit sen jag köpte, skrev fel kör med vanlig bensin.
    Saken är att jag misstänker att det är förgasaren för det sitter på en Arreche AMAL 19mm och har 90 i munstycke och luftskruven inskruvad ända in i botten! Och problemet är om jag bara skruvar ut luftskruven nåt halvt varv eller nåt så böar den och dör... Kan det vara något fel på förgasaren? För när jag testar 85 eller 95 så hackar den bara och vill inte varva ut... Men med 90 i munstycke och luftskruven skruvad ända in så går den...

Distansbrickorna känns som en bra ide, men nu när jag tänker efter så lutar det sig att det är förgasaren som det är fel på. Vad tycker ni?

Annars tack så mycket

Tja!
    Detta problem har varit sen jag köpte, skrev fel kör med vanlig bensin.
    Saken är att jag misstänker att det är förgasaren för det sitter på en Arreche AMAL 19mm och har 90 i munstycke och luftskruven inskruvad ända in i botten! Och problemet är om jag bara skruvar ut luftskruven nåt halvt varv eller nåt så böar den och dör... Kan det vara något fel på förgasaren? För när jag testar 85 eller 95 så hackar den bara och vill inte varva ut... Men med 90 i munstycke och luftskruven skruvad ända in så går den...

Distansbrickorna känns som en bra ide, men nu när jag tänker efter så lutar det sig att det är förgasaren som det är fel på. Vad tycker ni?

Annars tack så mycket
    Hej igen Rami!

Ja där ser man, högst troligt förgasaren som bråkar med dig. har du justerat trottelnålen?
    Du kan ju ändra clippsets position beroende på om du vill ha mer eller mindre soppa vid gaspådrag.
    Nålen påverkar vanligtvis från 1/4 gas till 3/4 gas, sedan är det huvudmunstycket som påverkar därifrån. 95 munstycke låter som att de är ett munstycke att börja på, sedan justera trottelnål och så testa sig fram hur den beter sig beroende på om du behöver större munstycke eller mindre.
    Luftskruven bör i regel vara utskruvad 1,5 varv, sedan justerar du den i efterhand beroende på hur den beter sig från tomgång till 1/4 gas.

Annars så rekommenderar jag till Minarelli motorn en Dellorto förgasare. Vi har fått in en ny Blackedition som är riktigt fin för 70cc eller 50cc beroende på storlek av förgasare.

Klicka här för mer info

Med Vänliga Hälsningar
    -----------------------

Hej igen Rami!

Ni kan säkerligen få den att gå bra med Arreche förgasaren, men en Dellorto är i regel mer lättskruvad.
    Lycka till och hoppas det löser sig!

Med Vänliga Hälsningar
    -----------------------

300 så är hon din rami, baby haha

ont
    Tror det är lågfartsmunstycket som behövs justeras, antagligen ett par storlekar upp.

tippar på att de är remmen, min var precis likadan och de var för jag hade glömt att lägga i den lilla brickan mellan variatorn o remmen (där v-ringen) ligger.
    Glömde den och då klämde jag remmen när jag drog åt.
    Skruvade ihjäl mig jag med och fick den inte o gå sen sa farsan att jag kanske skulle ha den brickan där
    Call me super sexy boogeyman slayer!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in