1. #1

    Speedfighter misständer?

    Hej! jag köpte mig en speedfight och när jag skulle köra den så bara sket det sig.
    Jag började med att kicka igång den, Körde en liten bit (200m) sedan kom den inte upp på så pass höga varv så att den drev över huvud taget.
    Har bytt förgasare och testat, samma resultat.
    Kollade membranet och det såg fint ut.
    sitter ett tändstift NGK br9es nånting.. jaja det är en 9:a på det iaf.
    har tagit bort tändhatten gjort rent, tatt loss tändstiftet och kollat (var som nytt, oljigt däremot)

    Tändspolen _KAN_ vara bytt, jag vet inte. Tidigare ägaren hade haft detta problemet och bytt den och sedan funkade den. Vet iof inte om han sattit tillbaka den söndiga eller inte.
    kollade cdi:n det stod stage6 på den.

    och såhär låter den:



    Länk

  2. #2
    well, jag satt i garaget och pillade lite med elsystemet. Plockade bort lite onödiga kablar eftersom jag inte visste va jag skulle göra.. så får jag en konstig känsla av nånting... hmm tänker man, Kanske ska ta och "think outside the box" och tästa nåt annat drastiskt och mindre ansträngande.
    har hela tiden trott att det är tändningen som krångla så testade å starta den, gasa upp den så att den dör, höll på tändstiftet och ryckte av tändhatten. Allt i ett kör. kände då att tändsystemet gav ström även om den slutade tända.


    Då riktades all min uppmärksamhet mot den där vita lilla plopph*lvete
    som med andra ord kallas tändstift och jag började grina.
    tog loss stifth*lvetet och bytte ut det mot nån annan skit jag fått med moppen, Startade på första kicken och bokstavligen talat, flög nästan när man gasade.


    Så, Det var tändstiftets fel att jag fick sitta och strippa ner moppen till ramen. (Ja det var tändstiftets fel, inte mitt.)
    Det tog 2 dagar av konstant mekande att komma på detta.


    Slutsats:
    tänk inte komplicerat, till en början iallafall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in