1. #1

    hjälp vivacity dör när man kört i typ 4minuter

    tja måste ha hjälp med min vivacity setup ganelli extra chrome motoforce 17.5mm förgasare den tvär dör när man kört i 4 till 5 minuter och jag har testat olicka munstyken men när jag har storlek 82 nu men ska jag byta till ett mindre eller störe

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av timmy96 Visa inlägg
    tja måste ha hjälp med min vivacity setup ganelli extra chrome motoforce 17.5mm förgasare den tvär dör när man kört i 4 till 5 minuter och jag har testat olicka munstyken men när jag har storlek 82 nu men ska jag byta till ett mindre eller störe
    vilket sätt dör den på? Det är inte munstycket som är ditt problem

  3. #3
    Vad dåligt du skriver, förstår knappt vad du menar.
    Men kan vara taskigt flöde i soppaslangarna/soppakranen, slangar kostar cirkus 25kr/meter.

  4. #4
    Det är som Pimpen säger. Det är dåligt flöde mellan tanken och flottören. Kolla även bensin anslutningens hål på föggen som går ner till flottörskålen så det inte är igentäppt där. Då kan det bli exakt som du har beskrivit, att den dör efter 5 minuters körning. Hoppas att jag var till hjälp!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    jag har bytt bensinslang och bensinfilter och olje slang och satte i storlek 72 munstyke den gick bättre men har förstort munstyke så får testa med ett ändå mindre munstyke

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in