Question PROBLEM med cpi sm 08 / är välldigt tacksam för snabba svar

HEJ

jag har en cpi sm 08 jag har problem med med framlampa och baklampan och undrar om det kan ha med laddningen att göra
    för den fungerar inte vad kan det beropå.

undrar om någon har några tips på sidor som har elschma till denna moped skulle vara evigt tacksam om man kunde få hjälp med mina problem jag har med mopeden
    Senast redigerat av johanolsson den 2012-03-02 klockan 21:30.

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ditt problem är alltså: varken fram- eller baklampan lyser?
    Funkar tuta, bilnkers, bromsljus?
    Kolla säkringar runtom batteriet osv till att börja med.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Ditt problem är alltså: varken fram- eller baklampan lyser?
    Funkar tuta, bilnkers, bromsljus?
    Kolla säkringar runtom batteriet osv till att börja med.
    Precis funkar allt de andra? JAG kan allt om elsystemet på cpi då jag själv har en cpi sm 07 och har fått klippa upp de eftersom rätt många saker släppt och gått sönder så ge mig bara en mer detalgerad beskrivning så ska jag nog kunna hjälpa dig!

Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Precis funkar allt de andra? JAG kan allt om elsystemet på cpi då jag själv har en cpi sm 07 och har fått klippa upp de eftersom rätt många saker släppt och gått sönder så ge mig bara en mer detalgerad beskrivning så ska jag nog kunna hjälpa dig!

allt fungerar utom fram och baklampa men fungerar när man bromsar (alltså bak då) laddningen fungerar inte på den och det fanns några på lödade kablar på cdi anslutnigen och undrar om det är bara att plocka väck dem (jag är andra ägaren på den så han som har hatt den före mig har inte vetat vad han gjort)

Citat Ursprungligen postat av johanolsson Visa inlägg
    allt fungerar utom fram och baklampa men fungerar när man bromsar (alltså bak då) laddningen fungerar inte på den och det fanns några på lödade kablar på cdi anslutnigen och undrar om det är bara att plocka väck dem (jag är andra ägaren på den så han som har hatt den före mig har inte vetat vad han gjort)
    Okej okej kolla i förstahand om säkringen vid batteriet om den är hel! Om de inte är de så skriv igen!
    Okej men var går dom sladdarna nånstans? och på vilka färger sitter dom?

Okej okej kolla i förstahand om säkringen vid batteriet om den är hel! Om de inte är de så skriv igen!
    Okej men var går dom sladdarna nånstans? och på vilka färger sitter dom?
    troligtvis har vi hittat felet men jag åter kommer på tisdag om inte det fungerar har nämligen beställt en ny grej som var sönder enlig en moped verkstad så vi får väll se vad som händer jag tackar för hjälpen i förhand

troligtvis har vi hittat felet men jag åter kommer på tisdag om inte det fungerar har nämligen beställt en ny grej som var sönder enlig en moped verkstad så vi får väll se vad som händer jag tackar för hjälpen i förhand
    Okej okej men var går sladarna?? och vilka färger är det kopplat till från cdi:n??

Okej okej men var går sladarna?? och vilka färger är det kopplat till från cdi:n??

från cdi:n kommer det: svartvit, orange, vitröd, svart och en svartbrun// från kopplingen innan cdi:n (alltså in till cdi:n) var det 4 på lödade kablar och undrar vad dem kan ha varit till

från cdi:n kommer det: svartvit, orange, vitröd, svart och en svartbrun// från kopplingen innan cdi:n (alltså in till cdi:n) var det 4 på lödade kablar och undrar vad dem kan ha varit till
    Ja men dom 4 på lödade sladdarn var går dom?? Var alla löddade på samma eller på olika i såfall vilka färger?

Ja men dom 4 på lödade sladdarn var går dom?? Var alla löddade på samma eller på olika i såfall vilka färger?
    alla var röda och dem går ingenstans dem bara sitter där till ingen nytta

alla var röda och dem går ingenstans dem bara sitter där till ingen nytta
    aha okeej.. men vet du om de är strypt cdi på din?

aha okeej.. men vet du om de är strypt cdi på din?
    ja jag tror det. det finns inga tecken på att det är ostryp den toppar Ca.60 km/h så jag tror inte det

ja jag tror det. det finns inga tecken på att det är ostryp den toppar Ca.60 km/h så jag tror inte det
    jaha nu har vi bytt voltregulatorn/likriktaren det som hände var att den brann upp så pengarna bara gick upp i rök

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    jaha nu har vi bytt voltregulatorn/likriktaren det som hände var att den brann upp så pengarna bara gick upp i rök
    lolwut kopplat fel eller? har du kollat några säkringar än?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    lolwut kopplat fel eller? har du kollat några säkringar än?
    ja säkringen var hel och det var rätt kopplat

ge den till mig

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in