1. #1

    vivacity silversport 04 problen hjälp !!!!

    hej, jag har en vivacity från 04. den startar men så fort man gasar och sen kan man åka lite sen dör den sen får man inte igång dden på ett tag, den blöddrar innan den lägger av, någon som vet vad det är för fel, jag tror att det är föggen eller eller något med bensinen, insprutaren eller något , jag behöver hjälp!!! den har gått ungefär 800 mil

  2. #2
    Ändra munstycke. Skruva lite på luftskruven kanske?
    .

  3. #3
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Låter som den dränker sig...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  4. #4
    jag fattar inte var luftskruven sitter gick ner och kollade :s

  5. #5
    vadå dränker sig ?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av isbjurnen Visa inlägg
    jag fattar inte var luftskruven sitter gick ner och kollade :s
    den sitter på förgasaren, du ser en liten skurv som du kan skruva i, använd en plattmejsel då jag tror att det inte är stjärn mejsel

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    den sitter på förgasaren, du ser en liten skurv som du kan skruva i, använd en plattmejsel då jag tror att det inte är stjärn mejsel
    jag har bara en skruv på den och det är tomgångsskruven, det är en gurtner 12mm om jag har rätt det är original förgasaren

  8. #8
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Sälj aset annars byt

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Sälj aset annars byt
    nej jag vill ha den för den gick as bra när jag fick den i höstas, blöddrade ingenting då, men i vintras när jag bus körde så började den blöddra, men jag trodde att det inte var nå fel på den eftersom om att jag trodde att det bara var för att den var kall. men när jag körde igår då började den lägga av och hacka när man startade ibland

  10. #10
    så ser min förgasare ut

  11. #11
    Du ska inte skruva något på luften och inte byta munstycke! kan vara lite olika grejer men antagligen öppnar inte flotören riktigt eller så spökar vakumkranen, blev den så här efter den stått i vinter eller?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    Du ska inte skruva något på luften och inte byta munstycke! kan vara lite olika grejer men antagligen öppnar inte flotören riktigt eller så spökar vakumkranen, blev den så här efter den stått i vinter eller?
    ja, men jag har kört lite då och då. som jag sa tidigare så blöddrade den bara i början sen blev den bättre. det var i förrgår det började mest hela tiden.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    Du ska inte skruva något på luften och inte byta munstycke! kan vara lite olika grejer men antagligen öppnar inte flotören riktigt eller så spökar vakumkranen, blev den så här efter den stått i vinter eller?
    <br>ja, men jag har kört lite då och då. som jag sa tidigare så blöddrade den bara i början sen blev den bättre. det var i förrgår det började mest hela tiden.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av isbjurnen Visa inlägg
    <br>ja, men jag har kört lite då och då. som jag sa tidigare så blöddrade den bara i början sen blev den bättre. det var i förrgår det började mest hela tiden.
    du skrev att den blöddrar lite innan den lägger av, kolla så du inte har skit i föggen, kan va så att den går när choken e öppen sen när den stänger dör den för den inte får bensin från huvud munstycket

  15. #15
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Nu när du beskrivit lite bättre så låter de som den får för lite bensin... Testa att göra rent förgasaren.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    du skrev att den blöddrar lite innan den lägger av, kolla så du inte har skit i föggen, kan va så att den går när choken e öppen sen när den stänger dör den för den inte får bensin från huvud munstycket
    jag ska kolla det imon om jag orkar

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Nu när du beskrivit lite bättre så låter de som den får för lite bensin... Testa att göra rent förgasaren.
    okej, är inte bra på att förklara

  18. #18
    nu funkar moppen jag gjorde ren förgasaren

  19. #19
    nu är de samma sak igen det är något med förgasaren ska jag byta upp mig i huvudmunstycke ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in