Hybridvisning

går det inte borra ur den?

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    vet inte, mätte pricis och behöver minst en 10,5cm borr för att borra ut, så det blir jävligt tight! + Finns det ens 10,5cm långa borrar ?
    klart det finns så långa borrar

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Okej vad bra, får dra och köpa imorgon men hur borra man? Tar man bara en borr som är lika stor som skruven och bara borrar in? och hur kommer skruven då lossna, kommer inte gängan gå sönder?
    jag har aldrig behövt borra ur något så är lite osäker, jag tror du får ta en borr som är såpass stor så gängorna och allt försvinner och sen gänga om alt. sätta i en gänginsats

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    jag har aldrig behövt borra ur något så är lite osäker, jag tror du får ta en borr som är såpass stor så gängorna och allt försvinner och sen gänga om alt. sätta i en gänginsats

Nej det ska du inte behöva. Borra så att bara skruven försvinner, inte gängorna i svinget!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Det är inte lätt att borra exakt mitt i skruven, exakt rakt, med en borr som har exakt rätt diameter... men visst är det möjligt.

Nu vet jag inte hur spännaren/svingen ser ut på din moppe så jag kan inte ge dig några tips på alternativa sätt att lösa problemet. Alltid bra att lägga upp bilder om man kan...

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Vad gäller det för moppe för det första? Så man har nån aning om hur grejerna ser ut...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Vad gäller det för moppe för det första? Så man har nån aning om hur grejerna ser ut...
    MH Furia

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...k%C3%A5por-m-m

Hmm.. menar du att jag ska göra en gänga i den skruven som sitter i? men hur ska denna mutter som man skruvar in i skruven som sitter fast, hur ska den fastna? så man kan skruva ut?

Blev lite luddig text

Jag har gjort det många gånger!
    Okej vad bra
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Det är inte lätt att borra exakt mitt i skruven, exakt rakt, med en borr som har exakt rätt diameter... men visst är det möjligt.
    Nu vet jag inte hur spännaren/svingen ser ut på din moppe så jag kan inte ge dig några tips på alternativa sätt att lösa problemet. Alltid bra att lägga upp bilder om man kan...
    Jo har hört att det är svårt, men här är en likadant bild på hur min moppes kedjespännare ser ut !
    Dock utan muttern då den sitter i

Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Motorhispana
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Tackar

Hmm...

Den satsen är vänstergängad, så när du spänner den vrider du på samma håll som om du hade lossat en vanlig skruv. Alltså ska den dra bulten med sig när du skruvar in den
    Ahaa fan va bra lösning! Skulle vara underbart om du kunde länka en bild eller ett ställe där man kan köpa sånna!

TACK!

Det finns ju egentligen inte ett behov av gängor i svingen, men man behöver givetvis dubbla muttrar som låses genom att dras mot varann för att få dom att sitta stilla när man inte kan dra den ensamma muttern mot svingen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in