Question Få upp axxet på aerox

Jag har en Aerox och ska försöka få bättre axx på den men vill inte lägga ner för mycket pengar på den så jag tänker inte köpa ett nytt rör.
    Har dragit v-ringen och hade tänkt köpa nya vikter så undrar jag om dessa passar http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=2280 sen undrar jag om kopplingsfjädrar gör någon större skillnad i axxet? Fungerar det att sätta dit ett större munstycke även om jag inte köper nytt rör eller det kommer bara börja låta som en 4takt?
    Sen undrar jag också om det finns något annat man kan göra för att få så bra axx som möjligt?
    Länka gärna vad ni tycker att jag kan köpa

Du ska ha 15 x 13 vikter i din variator.

Alla dessa satans aerox axx trådar :nej:
    Det bästa alternativet är att skaffa 70cc cylinder, det ger både bättre axx och topp och kostar mindre än de flesta rören gör, t ex stage6 sport pro är en bra och relativt billig cylinder
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Du ska ha 15 x 13 vikter i din variator.
    Säker för att där va en annan som sa att jag skulle ha 16 x 13 ;o

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Alla dessa satans aerox axx trådar :nej:
    Det bästa alternativet är att skaffa 70cc cylinder, det ger både bättre axx och topp och kostar mindre än de flesta rören gör, t ex stage6 sport pro är en bra och relativt billig cylinder
    Men om man köper en 70cc så måste man ju nästan köpa nytt rör för att få ut all efekten

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av svantessonn Visa inlägg
    Men om man köper en 70cc så måste man ju nästan köpa nytt rör för att få ut all efekten
    det stämmer, men får endå ut bra axx genom att bara byta till 70cc. Ger mer effekt än att bara byta rör.
    Om du har gamla stage 2 röret så blir det ännu bättre
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Felpostad tråd egentligen men här är några cylindrar jag rekommenderar för under 1600 kr
    twostroke.se/product.asp?product=7817
    twostroke.se/product.asp?product=7782
    twostroke.se/product.asp?product=14379
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    FEL FEL FEL

Det är 15x12 du har i din aerox
    alla säger olika så hur vet man vad som är rätt? ;o

vad har jag för variator i min?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av svantessonn Visa inlägg
    alla säger olika så hur vet man vad som är rätt? ;o
    antagligen 15x12, för 15x13 vikter existerar inte(?)
    så det är antingen 15x12 elr 16x13, men troligen 15x12
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

det är 15 x 12, lita på mig har samma motor

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in