1. #1
    dalmassss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    87

    YZ80 växellåda dt50mx

    Tjena. Passar ''växellådan'' från tidig (-81?) yz80 direkt i dt50mx blocket? Jag vill ha ett riktigt svar av nån som har gjort det eller vet bestämt att det passar! Jag har sökt som en galning på furom och google och utländska sidor men hittar inget gör mig helt säker på att de passar.. Hittar bara massa kassa svar som gör en förrvirrad!

    Hade vart riktigt skönt att att få veta av nån som satt i yz80 grejer i dt för annars törs jag inte lägga ut pengar på en yz80 motor/cross!

    Mvh Pontus

    EDIT: postade inte i dt-tråden för man får ju inget svar där..


  2. #2
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Hör med Emil123 här på forumet. Han har byggt en sjuk DT-motor om du har missat den.

    Här har du en länk till hans projekt: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...haaajper!-16-7

  3. #3
    dalmassss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    87
    tackar, de ska jag göra!


  4. #4
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    -77 tror jag passar rakt på, är iaf samma utväxling som DT´s vanliga femväxlade.
    -78 passar om man fräser upp det bakre högra lagerlaget i blocket och använder tillhörande nållager, ingen svår operation direkt.
    -79 är ~11 mm bredare än DT´ns, mycket jobb men "allt" går om man vill, avståndet mellan axlarna är iaf detsamma vilket kan underlätta, detta är första året dom är sexväxlade och nyare blir bara svårare och svårare att modda dit.
    -81 är ett helt annat block, har kollat en del på den lådan men det är inte mycket som stämmer alls där.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in