Hybridvisning

Skumt Problem HJÄÄLP!

Hej.
    Idag så körde jag moppen till skolan, den går fint men lite väl blött.
    Jag körde med den på lunchen för att visa hur den gick för bla Pimpoped@mnf och några andra.
    Den gick bra och så.
    Sen när skolan var slut och jag skulle dra hem så startade den inte.
    Tutknappen var intryckt och fastspärrad med en pinne, så jag tog loss pinnen startade och körde hem.
    På vägen hem så märkte jag lite mer underliga saker.
    Blinkerserna funkar endast i neutral eller i låg fart.
    Jord/Motorfels-lampan lyste.
    Och batteriet laddades ej upp när jag körde, displayen visade att baterinivån blev högre ju mer jag gasa och så hackade den och blinkade fram och tillbaks.
    WTF kan detta vara?
    Det måste vara ngn som skojjar med mig för sådär kan den fan inte bli av att stå avstängd.
    Vad tror ni? Är det något "classic-prank" jag inte känner till?
    Kolla här:
    http://www.youtube.com/watch?v=qJ8Mv...ature=youtu.be

hmm, kan vara att du inte har en bra jord, en säkring som gått eller att batteriet är slut.

Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    hmm, kan vara att du inte har en bra jord, en säkring som gått eller att batteriet är slut.
    Jo, men när tutan sitter fastspärrad med en pinne och den av ngn anledning inte startar när tutan är intryckt så blir man ju misstänksam.
    Plus att det är en 09:a så grejjorna borde vara fräscha, och som sagt så gick den perfa några timmar innan.

Citat Ursprungligen postat av Vickemeister Visa inlägg
    Jo, men när tutan sitter fastspärrad med en pinne och den av ngn anledning inte startar när tutan är intryckt så blir man ju misstänksam.
    Plus att det är en 09:a så grejjorna borde vara fräscha, och som sagt så gick den perfa några timmar innan.
    du har inget el fel som gör att tändningen ligger på? eller tutan iaf? den kan ju stått med tutan intryckt och laddat ur batteriet. fast det borde nog ta lite längre tid, menar du att den inte startade på elstart eller med kick?
    att det är en 09 spelar ingen roll, den har säkerst stått still hela vintern? utan att du har laddad batteriet?

Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    du har inget el fel som gör att tändningen ligger på? eller tutan iaf? den kan ju stått med tutan intryckt och laddat ur batteriet. fast det borde nog ta lite längre tid, menar du att den inte startade på elstart eller med kick?
    att det är en 09 spelar ingen roll, den har säkerst stått still hela vintern? utan att du har laddad batteriet?
    Tändningen funkar som den ska, men det är att tutan begränsar tändningen som är skumt.
    Motorn är inte beroende av bateriet för att kunna hållas igång.
    Det har endast kickstart och den startade på kick.
    Som sagt så var batteriet fulladdat på lunchrasten.

Kolla över dina jordningar. Ta bort ev. rost el. liknande. Kolla säkringen under sadeln som är vid batteriet. Tror detta är ett jordnings fel!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Kolla över dina jordningar. Ta bort ev. rost el. liknande. Kolla säkringen under sadeln som är vid batteriet. Tror detta är ett jordnings fel!
    Mycket väl så hade säkringen gått....
    Tackar så mycket
    Skaffar en ny imorrn, bör jag skaffa en större om jag ska ha 12volts uttag? Tillsammans men nummerplåtslampan?

Citat Ursprungligen postat av Vickemeister Visa inlägg
    Mycket väl så hade säkringen gått....
    Tackar så mycket
    Skaffar en ny imorrn, bör jag skaffa en större om jag ska ha 12volts uttag? Tillsammans men nummerplåtslampan?
    Nej inte större. Om du gör det så kan du smälla lampor osv. för dem får för mycket ström. Speciellt om den är trimmad. Tur att dessa moppar har en sådan säkring så att säkringen går istället för relä, lampor osv! Sen får du se när du har monterat 12volts uttaget och nummerplåts lampan. Fortsätter du att smälla säkringar så kan du prova lite större. På egen chansning så att säga
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in