Ämne: Inkörning !

Question Inkörning !

Tjena satte på min 74cc barikit idag och sedan har jag hört att om man har en alu cylle då behöver man inte köra in den bara stå på tomgången ett tag .. men min fråga är .... är barikiten en alu cylle ? om inte hur länge ska jag köra in den ? 50 mil ?

Jag har hört att om man kör alucylindrar så räcker det med 30 minuter på lite högre tomgång än standard tomgången. Men det finns många olika teorier och sätt på hur man kör in en cylle.

50 mil borde räcka!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Tackar

Jag brukar göra så här med mina alu cyllar, låta den stå först med rätt hög tomgång i ca 10-20 min, sedan ut och köra med stort munstycke och ganska mycket olja ca 3-4%
    köra lungt ca 15 mil sedan full tutte
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Låta den stå på tomgång är ingen vidare inkörning då inte kolvringarna slits in med cylindern
    alls knappt. Starta den med tjock bestyckning och låt den gå varm, sedan småvarva den lite, stänga av
    och upprepa 3-4 gånger. Låta den kylas ner ordentligt mellan varje tomgångskörning är ett plus i kanten.
    Sedan köra lugnt de första timmarna sedan brukas jag bestycka ner den till någon storlek över optimalt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in