munstycke storlek, inkörning osv...

ska byta vev och cylinder på min aerox snart. Måste dock köra på orginal fögge ungefär hela första månaden. Vilken munstyckessats ska jag köpa? sen: behöver man köra in en vev?

Setup:
    stage 6 sport pro mk2
    motoforce racing 10mm
    stage 6 pro replica
    polini reeds

tacksam för svar!

Citat Ursprungligen postat av lucazzz Visa inlägg
    ska byta vev och cylinder på min aerox snart. Måste dock köra på orginal fögge ungefär hela första månaden. Vilken munstyckessats ska jag köpa? sen: behöver man köra in en vev?

Setup:
    stage 6 sport pro mk2
    motoforce racing 10mm
    stage 6 pro replica
    polini reeds

tacksam för svar!
    en fråga, har du köpt cyllen eller ska du snart? då den är typ slut överallt skulle också köpt den men är ju fan slut

inkörning är väll bra att köra på halv gas ett tag och låta den gå varm innan men någon annan kommer säkert och skriver exakt hur du ska göra
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    en fråga, har du köpt cyllen eller ska du snart? då den är typ slut överallt skulle också köpt den men är ju fan slut

inkörning är väll bra att köra på halv gas ett tag och låta den gå varm innan men någon annan kommer säkert och skriver exakt hur du ska göra
    Ja jag har den hemma

Hjälp babes

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    köra in och köra in.. bra att ta det lite lugnt i början, det enda som mår bra av en hård inkörning är kolvringarna och inget annat.
    Omöjligt att säga vilken munstyckessats som är lämplig, testa dig fram! vid inkörning råder jag detta:
    * Tomgångs kör till den blir varm, stäng av och sen tomgång en gång till
    * Värm upp motorn innan du kör iväg
    * Halvgas första tre milen, undvik att skjutsa och uppförsbackar

Alla säger olika men jag har iaf gjort såhär, lång livslängd och inge problem för mig. Vissa säger att man ska gasa fullt efter tomgångskörandet, dont do it. Helt onödigt och du tjäner inget på det, bara kortare livslängd.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in