-
2012-03-22, 23:05 #1
munstycke storlek, inkörning osv...
ska byta vev och cylinder på min aerox snart. Måste dock köra på orginal fögge ungefär hela första månaden. Vilken munstyckessats ska jag köpa? sen: behöver man köra in en vev?
Setup:
stage 6 sport pro mk2
motoforce racing 10mm
stage 6 pro replica
polini reeds
tacksam för svar!
-
2012-03-22, 23:18 #2
-
2012-03-23, 18:08 #3
-
2012-03-23, 18:21 #4
köra in och köra in.. bra att ta det lite lugnt i början, det enda som mår bra av en hård inkörning är kolvringarna och inget annat.
Omöjligt att säga vilken munstyckessats som är lämplig, testa dig fram! vid inkörning råder jag detta:
* Tomgångs kör till den blir varm, stäng av och sen tomgång en gång till
* Värm upp motorn innan du kör iväg
* Halvgas första tre milen, undvik att skjutsa och uppförsbackar
Alla säger olika men jag har iaf gjort såhär, lång livslängd och inge problem för mig. Vissa säger att man ska gasa fullt efter tomgångskörandet, dont do it. Helt onödigt och du tjäner inget på det, bara kortare livslängd.