Ämne: Från vakum till manuell
-
2012-03-23, 10:11 #1
Från vakum till manuell
HeJ!
Jag har ett litet problem, det är så att jag tror jag måste byta till en manuell bensinkran instället för en vakuum. Grejen är att jag läste på twostroke att man måste borra bort någon vakuumklocka? Har någon nån erfarenhet av det här? Och vilken kran är bäst att köpa?
Yamaha DT110x Parmakit 2010
Derbi Senda 2005 70cc
-
2012-03-23, 10:22 #2
Hejsan W1LI3!
Vad för maskin har ni? Vi har kanske en Manuel bensinkran att erbjuda slipper ni borra i er original vakumkran.
Med Vänliga Hälsningar
Phill@Racing Planet Support
-----------------------
-
2012-03-23, 10:24 #3
Tjenare! Jag har en DT50x -09
Yamaha DT110x Parmakit 2010
Derbi Senda 2005 70cc
-
2012-03-23, 10:37 #4
Hej igen W1LI3!
Jag ser ju att ni har en Vakumkran som även har sensor för bränslenivån.
Skaffar ni en manuelkran så försvinner denna funktionen och den kommer vissa tomtank hela tiden. Dock så har du alltid en reserv fördelare på manuelakranen som ger dig ca 1,5L kvar i tanken som reserv. Fungerar också, bara man inte bryr sig om bensinmätaren.
Vi har denna att erbjuda, det står att den passar Piaggio, men den har samma anslutningsdiameter som er original.
http://www.racing-planet.se/reservde...-137561-1.html
-
2012-03-23, 10:44 #5
Så det betyder att jag kan ta ut min vakuumklocka som är direkt kopplad till tanken och ansluta den manuella utan några problem och sedan är det bara ut o köra?
Det är inga problem med att den inte visar bensinstatus, om det finns en sådan funktion som ger 1,5 L reserv
stämmer detta blir det nog en beställning nu eller nästa vecka
Yamaha DT110x Parmakit 2010
Derbi Senda 2005 70cc
-
2012-03-23, 14:15 #6
bara att byta till en vanlig manuell bensinkran, inga konstigheter.
Har inget TK men är ett fucko ändå
-
2012-03-23, 17:20 #7
Tackar så mycket för svaren! Ska köpa en såndära bensinkran på måndag
Yamaha DT110x Parmakit 2010
Derbi Senda 2005 70cc
-
2012-03-23, 17:24 #8