Derbi motor knackar..!

Tjena, har problem med min derbi, den knackar något så in i helvete från motorn, och det är ett jämnt knack, precis som det vore kolv men den är ju bytt.., har haft av cylinder och kolv och bytt kolv/ kolvring / kolvbult osv, dock behövdes inte ny cylinder eller topp, så bytade inte det, det är inget glapp i veven heller och allt verkar normalt, har ny olja och bensin också, har hållt på konstant i 2 dagar med fittmopeden och får inte den till att sluta knacka, vet fan inte vad jag ska göra, snälla hjälp!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Känns som att en film hade suttit fint här... Det är inte kolven som slår i toppen?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    när och hur uppstod problemet?
    bara började knacka höstplötsligt när jag starta den..
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

kan de kanske vara växellådan ?

Citat Ursprungligen postat av Kaiiler Visa inlägg
    bara började knacka höstplötsligt när jag starta den..
    Nått ramlager som börjar ge sig kanske?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    lagerknack, bara byta
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

det var det vi misstänkte, har skruvat av motorn, och så ska den lämnas till min styvfars verkstadschef, så han ska titta vevlager och ramlager på den imorn tack för svaren!

Citat Ursprungligen postat av Kaiiler Visa inlägg
    det var det vi misstänkte, har skruvat av motorn, och så ska den lämnas till min styvfars verkstadschef, så han ska titta vevlager och ramlager på den imorn tack för svaren!
    HIttar du en lösning får du gärna säga till, har nämligen en knackande derbi motor liggande

Citat Ursprungligen postat av Pitas Visa inlägg
    HIttar du en lösning får du gärna säga till, har nämligen en knackande derbi motor liggande
    kommer inte laga motorn, åkte o köpte en nyare motor (2006) idag som bara hade gått 600mil som jag har börjat sätta dit

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Asså ska du inte ha den gamla motorn så tar jag gärna emot den, bara så du vet
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Asså ska du inte ha den gamla motorn så tar jag gärna emot den, bara så du vet
    Jag har en precis likadan liggande, är den värd mer än skrot?

Beror på vad man värderar skrot som. Hyfsat kompletta motorer brukar alltid gå sälja även om dom behöver renoveras - så länge priset är rätt givetvis.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in