1. #1

    Angry Läckt kylarvätska in i cylindern.

    Hej, min Dt50r -99 har läckt vatten in i cylindern och jag undrar va jag ska göra. Ska jag försöka vända mopeden upp och ner eller hur gör jag? Tacksam för svar.

  2. #2
    beror la på hur mycket den har läckt in i vevhuset, om de bara e lite kan du ju ta tryckluft och blåsa torrt men glöm inte att ta lite högtycksfett/wd40 och spruta ner så inte lager osv rostar.. och inte blir smörjda
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

  3. #3
    jag drog igång min och lät den gå så vattnet förångades och sen drog ja i wd40 genom avgasporten när kolven var i topp efteråt :p

  4. #4

  5. #5
    när jag fick vatten i vevhuse tog jag av cyllen å hällde i lite K-sprit, sedan vänta jag ett dygn sedan gick den igen
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rieju kungen Visa inlägg
    jag drog igång min och lät den gå så vattnet förångades och sen drog ja i wd40 genom avgasporten när kolven var i topp efteråt :p
    Hur är det med glykolen då? Och vad är det som smörjer veven, är det oljan i växellådan eller hur fan funkar det?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av mrp3rsson Visa inlägg
    Hur är det med glykolen då? Och vad är det som smörjer veven, är det oljan i växellådan eller hur fan funkar det?
    oljan i bensinen smörjer det
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in