Beta ark OJÄMN acceleration [Efter byte av variator, rem och remskiva]

Tjenare. Har skaffat mig en Beta Ark att pyssla lite med..

Har bytt ut hela drivlinan nästan, inklusive variator, rem och remskiva. Nu till problemet; den varvar upp fint från stillastående och accar bra, men sen går varven ner och lägger sig på en ganska låg nivå tills man når 50 km/h vilket är maxhastigheten just nu...

Setupen är helt org vad jag vet, förutom ett urpluggat Stage6 Street rör.

Hjälp mig någon?! Tror moppen kommer gå betydligt bättre om den når sina höga varv, som ju en tvåtaktare ska göra. Stiftet har fin färg btw så inga problem där.

Mvh Erik

Citat Ursprungligen postat av sf_k2 Visa inlägg
    Tjenare. Har skaffat mig en Beta Ark att pyssla lite med..

Har bytt ut hela drivlinan nästan, inklusive variator, rem och remskiva. Nu till problemet; den varvar upp fint från stillastående och accar bra, men sen går varven ner och lägger sig på en ganska låg nivå tills man når 50 km/h vilket är maxhastigheten just nu...

Setupen är helt org vad jag vet, förutom ett urpluggat Stage6 Street rör.

Hjälp mig någon?! Tror moppen kommer gå betydligt bättre om den når sina höga varv, som ju en tvåtaktare ska göra. Stiftet har fin färg btw så inga problem där.

Mvh Erik

provat byta lite vikter?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Ja, har testat med 5,8g vikter som följde med nya variatorn, de var för tunga, har org i nu tror jag , de var lite lättare ska prova göra rent föggen , byta upp lite i munstycke och lite lättare vikter idag!:-)

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det låter som du har för tunga vikter. Prova något gram lättare och återkom

Jag provade lättare vikter nu, resultat utmärkt!! Saker är lättare än man tror ibland, tack för hjälpen! :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in