1. #1

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245

    Aerox - 07 ge tips.

    Tjenare bögar!
    Senast redigerat av Luleå den 2012-05-01 klockan 02:11.

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Sådär, ändrade allt jag skrev då jag själv läste igenom allting och förstod inte så mycket av vad jag hade skrivit

    Men vad tror ni?

  3. #3
    Kör på en 21mm istället om du nu köper S6 Racing
    En delta Clutch skadar ju inte heller

  4. #4

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Så s6 racing är en ganska stor race cylle? såg att med rätt inställningar osv så ska den kunna ge 17hk? Har läst lite och om den nu verkligen får vi säger ca 15hk så kommer ju org tändningen inte klara av detta samt veven?
    Kan du länka delta clutch? <3
    Förresten, vad kommer bränsleförbrukningen ligga på? känns pissigt om den nu tar 1l milen och det är en 7 liters tank och bensinen kostar 16k/l !
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Kör på en 21mm istället om du nu köper S6 Racing
    En delta Clutch skadar ju inte heller

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Så s6 racing är en ganska stor race cylle? såg att med rätt inställningar osv så ska den kunna ge 17hk? Har läst lite och om den nu verkligen får vi säger ca 15hk så kommer ju org tändningen inte klara av detta samt veven?
    Kan du länka delta clutch? <3
    Förresten, vad kommer bränsleförbrukningen ligga på? känns pissigt om den nu tar 1l milen och det är en 7 liters tank och bensinen kostar 16k/l !
    Den har ju riktigt bra kraft i sig men med det röret får du inte ut full prestanda så någon mer kunnig får skriva vad varven kommer ligga på
    1/l milen kan du nog räkna med tyvärr men vafan, det är värt det Myyyycket roligare med 70cc
    http://twostroke.se/product.asp?product=7299
    självklart behöver du inte denna kopplingen, finns billigare varianter

  6. #6

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Okej!
    Läste angående den där nyss, låter lite väl avancerad
    Men om förgasaren, blir nog en 19mm då 21mm känns för stort för det jag kommer använda den till.
    Men jag har en fråga, man ska ju koppla bort oljebehållaren och köra på blandning i tanken va? och på den där förgasaren finns det ju olje anslutning ( se nr 10 på länken om förgasaren ) så då borde det ju funka att köra på oljebehållaren eller ger den inte tillräckligt med olja??
    Samt på andra står det att man får välja mellan olja och vakuumanslutning. Och då till frågan, vakumanslutningen, vad gör den för någonting? Är inte så kunnig inom området förgasare.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Okej!
    Läste angående den där nyss, låter lite väl avancerad
    Men om förgasaren, blir nog en 19mm då 21mm känns för stort för det jag kommer använda den till.
    Men jag har en fråga, man ska ju koppla bort oljebehållaren och köra på blandning i tanken va? och på den där förgasaren finns det ju olje anslutning ( se nr 10 på länken om förgasaren ) så då borde det ju funka att köra på oljebehållaren eller ger den inte tillräckligt med olja??
    Samt på andra står det att man får välja mellan olja och vakuumanslutning. Och då till frågan, vakumanslutningen, vad gör den för någonting? Är inte så kunnig inom området förgasare.
    Blir bra med 19mm också
    Ta bort oljetanken och blanda i tanken annars är risken riktigt stor att den skär :o
    och angående förgasaren så är det bara att sätta en plugg på oljeanslutningen, du ska ta vakuum

  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Japp okej

    Någon annan som har mer erfarenhet av cylindern eller vet någon annan bra cylinder? max 2k får den kosta.

  9. #9
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Japp okej

    Någon annan som har mer erfarenhet av cylindern eller vet någon annan bra cylinder? max 2k får den kosta.
    Köp den du länkade så bör du bli nöjd med resultatet. Vill du att mopedfan ska gå riktigt fort kanske du ska satsa på ett högvarvigt rör också, t.ex ett Yasuni c16 eller ett stage6 pro. Svider inte speciellt mycket i plånkan om du köper beg.

  10. #10

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Okej, håller faktiskt koll på blocket om det dyker upp nå roligt rör å cylinder på blocket

    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Köp den du länkade så bör du bli nöjd med resultatet. Vill du att mopedfan ska gå riktigt fort kanske du ska satsa på ett högvarvigt rör också, t.ex ett Yasuni c16 eller ett stage6 pro. Svider inte speciellt mycket i plånkan om du köper beg.

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Sådär, får nog ett bra paket pris på detta från blocket.

    Stage6 MKII Sport Pro 70cc
    Metrakit pr2 rör, avgasbandage. Nån som vet vad det där är för något rör? högvarvigt? är det bra?Dellorto black racing PHBG 19mm
    Stage6 MKII koppling
    Malossi Multivariator, får se hur det blir med den, är det värt att köpa den?
    Något slags sportluftfilter, ge tips på något bra.


    Vad tror ni om det?





  12. #12
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Sådär, får nog ett bra paket pris på detta från blocket.

    Stage6 MKII Sport Pro 70cc
    Metrakit pr2 rör, avgasbandage. Nån som vet vad det där är för något rör? högvarvigt? är det bra?Dellorto black racing PHBG 19mm
    Stage6 MKII koppling
    Malossi Multivariator, får se hur det blir med den, är det värt att köpa den?
    Något slags sportluftfilter, ge tips på något bra.


    Vad tror ni om det?




    Röret är bra, vet dock inte hur optimalt de är till Sport Pro cyllen, röret är iallafall högvarvigt.
    Får du variatorn till ett bra pris kan du slänga med den!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #13

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Okej Varför är det inte optimalt?
    är den för klen för cylindern eller?
    är den bättre än doppler s3r röret jag har nu? Hade annars tänkt att köpa den där och sälja doppler röret.

    Har du någon aning om vad det är för mm på min koppling, 105 eller 107? samt spelar det någon roll om variatorn har suttit på te.x en 03a och min är en 07a? och gäller det även avgasröret?

    Oj helvete nu blev det många frågor.
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Röret är bra, vet dock inte hur optimalt de är till Sport Pro cyllen, röret är iallafall högvarvigt.
    Får du variatorn till ett bra pris kan du slänga med den!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Okej Varför är det inte optimalt?
    är den för klen för cylindern eller?
    är den bättre än doppler s3r röret jag har nu? Hade annars tänkt att köpa den där och sälja doppler röret.

    Har du någon aning om vad det är för mm på min koppling, 105 eller 107? samt spelar det någon roll om variatorn har suttit på te.x en 03a och min är en 07a? och gäller det även avgasröret?

    Oj helvete nu blev det många frågor.
    Kör på S6 Racing och Pr2 röret
    Annars har jag ett Yasuni C21 till salu

  15. #15

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Du har PM!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in