Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Billigaste scootern i bensin och underhåll? (30 moppe)

    Tjenare scooter pojkar! ^^

    Som rubriken säger, vilken scooter drar minst i soppa och är billig i underhåll? 30 moppe måste det vara dock.

    Nämn några märken/modeller!

    Tack i förhand. :3

    Mvh Ciao Doktorn
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  2. #2
    har hört att gilera stalker skulle vara billig i drift.

  3. #3
    Okej har du någon aning vad en sån drar original?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  4. #4
    Gilera stalker har ju torrvikt på ca 75kg om jag minns rätt, strippa på lite onödigt skit/byt ut så har du en sjukt lätt och kraftfull maskin

    Den går väl ca 50 originalt med bra axx.

    Hur mycket har jag ingen aning, väldigt lite iaf.. jag har kunnat kört min stalker med sportsetup i flera dagar utan att tanka

  5. #5
    Ciao helt klart värt nu till sommaren då soppan kommer ligga på 18kr/l :o ett plus på dom är att polisen tror det är en cykel, åkte förbi en polis på min ciao och skjutsade en kompis, ingen hade hjälm, dom kollade på oss och typ skrattade
    kolla in min stunt rrx <-tryck på texten

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Fortsätt att åka din Ciao istället, du kommer nog inte undan billigare
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #7
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Billigast skulle jag gissa på Piaggio Superbravo.. Om inte Honda Monkey som är fyrtakt dessutom
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Okej har du någon aning vad en sån drar original?
    Nej det var därför jag skrev "jag har hört" dickhead..

  9. #9
    Sålt min Ciao nyligen för jag ska köpa bil!

    Men liksom jag tänkte mer åt scooter hållet, det var därför jag postade det i Scooter fliken!

    Sen ska jag även köra original inte trimmat.

    Citat Ursprungligen postat av Mertz Visa inlägg
    Nej det var därför jag skrev "jag har hört" dickhead..
    Jag trodde du menade i delar/slitage. Du behöver inte bli buttersmurf för det!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  10. #10
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Gilera stalker går "ruskigt" bra helt original. Med dragen v-ring så går den både billigare och bättre.
    Polaren kan köra väldigt långt på en fulltank. Vet dock ej bränsleförbrukning men runt 0.35-0.45 skulle jag tro.

  11. #11
    Drar inte SR50 DiTech och Jetforce TSDI mindre än övriga samt går bättre org?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Drar inte SR50 DiTech och Jetforce TSDI mindre än övriga samt går bättre org?
    Tyst nu pAd105 har rätt stalker är bättre.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Tyst nu pAd105 har rätt stalker är bättre.
    Nej.

  14. #14
    En baotian drar hur lite som helst

  15. #15
    Men vad drar en Baotian milen?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Men vad drar en Baotian milen?
    Det beror ju helt på hur du kör, alla moppar drar typ lika mycket bara du inte gasar som fan och låter den bli någorlunda varm innan du åker.

  17. #17
    En 30 moppe Baotian måste juh dra nästan hälften så mycket som en 30 moppe Gilera stalker då Baotian har en 4 takt och tänder till varannat varv. En två takt varje varv. Eller är jag helt ute och cyklar?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  18. #18

  19. #19

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det kan jag tänka mig. Men dom pengarna du vinner på bränsleekonomin, går förlorat första dagen du måste lämna in den för reparation.
    Baotian är awesome, min syrras har hållt i över 1000 problemfria mil fast det är nog som lotto när man köper en baotian.. typ var tionde är bra
    Kåtmorfar<3

  20. #20

  21. #21

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Be din syster köpa en lott, om hon ska ha sådan tur!
    Hahaha då har även jag plågat riset ur den!
    Kåtmorfar<3

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det kan jag tänka mig. Men dom pengarna du vinner på bränsleekonomin, går förlorat första dagen du måste lämna in den för reparation.
    Köpa ny* Det blir typ samma kostnad iallafall.

  23. #23
    Ne jag har funtat lite mot Baotian hållet. För 4 takt is the shit nu med soppa priserna. If you know what i mean!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #24

  25. #25
    När jag körde med min aprilia sr50 ditech, alltså direktinsprutning, drog den knappt någonting. Kanske inte lika lite som en boatian dock dem är ju 4-takt och seeega. Det var faktiskt bra drag i den för att vara org. Hängde med bilar och gjorde 70
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  26. #26
    Finns det billiga reservdelar till honda zoomer?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Då är det bättre med en Honda Zoomer!
    Hörru! Joel i Vallentuna ska sälja sin baotian, han säljer den för 4000 och den är riktigt fin LIte småtrimmad med nytt rör och ostrypt cdi men det är ju lätt att fixa!

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Hörru! Joel i Vallentuna ska sälja sin baotian, han säljer den för 4000 och den är riktigt fin LIte småtrimmad med nytt rör och ostrypt cdi men det är ju lätt att fixa!
    Elon Joels Baotian borde du slå till på ass skön att köra sitter bra , låter inget , går bra i motorn toppar typ 120+ med gasres på alla växlar. den scootern borde du köpa

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av stylad Visa inlägg
    Elon Joels Baotian borde du slå till på ass skön att köra sitter bra , låter inget , går bra i motorn toppar typ 120+ med gasres på alla växlar. den scootern borde du köpa
    haha
    Nej men den drar sjukt lite, han kommer typ hur långt som helst på en tank

  30. #30
    Funtar fan på en Baotian. Då dem verkar funka bra som transport moppe.

    Men ska tänka efter lite först. Vill igentligen ha bil, men pga bensin priserna så är jag inte så taggad längre.. :S
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in