Hej, nu är min Slidrox i princip nästan klar.
Setup i spoilern.
 

Motorblock: Minarelli DD
Cylinder: Stage6 70cc Racing
Vev: Malossi RHQ 12mm
Avgassystem: Metrakit Prorace Ltd.
Förgasare: Stage6 PWK 24MM
Munstycke: 100
Luftfilter: Stage6 Double Layer
Fläktskiva: Stage6 Racing
Variator: Malossi MHR Overrange
Rem: Malossi MHR Kevlar Overrange
Kopplingsklocka: R/T Klocka
Koppling: Stage6 MKII
Remskivor: Malossi MHR Overrange
Tändning: Original
Tändstift: B10HVX


För någon vecka sedan när jag skulle prova mopeden så gick den bra på låga varv,
men när man sedan gasa så började den misstända och jävlas, enda sättet för den att
inte dö var att pumpa på gasen.
Jag har suttit och funderat på om det är tändningen som gör det? (Har för övrigt beställt en ny MVT tändning igår.)
Sen igår så var jag ute och åkte för jag bytte stift till ett hårdare racing stift och då varvade den
fint osv tills senare på kvällen då en kompis som åkt bakom mig berättat att det slagit gnistor osv
vid motorn, kan det vara så att det bara är tändningen som är problemet i detta fall att den inte hänger med
och förstör tändstiften?

Ursäkta om det vart en stor klump av text men hoppas någon läser iallafall.
Mvh