Vara: Scooter + crossmoppe, Daelim s-five + Orion a30e50
Årsmodell: ???? + 09
Mil: 5-700
Övrigt: Startar inte
Varan/varorna återfinns i: Stockholms innerstad
Du kontaktar mig via: [email protected]
Kan jag skicka varan?: Helst inte...
Bytes mot: En moped som fungerar, alternativt 2000kr

Lång läsning för dig som är intresserad:

Hallå! Jag har alltså två mopeder,
en Orion A30E50 crossmoppe, 4vxl med följande defekter:
Ingen gnista
Kröken sitter löst i motorblocket (innan gnistan försvann körde jag dock så helt utan problem eller missljud, den har sett ut så sen jag köpte den)
Lite rost

Alltså inget större fel utöver gnistan, det sitter en ny CDI på den, gissningsvis ostrypt.

Jag skulle byta tändplattan, men köpte fel, så nu är motorblocket av och tändplattan (som sitter UTANFÖR svänghjulet) lika så!

Den andra moppen är mer av ett vrak nu för tiden. (reservdelsmoppe?)
Det är en daelim s-five (Scooter)

Motorn går liksom runt och funkar, jag åkte till skolan varje dag på den tills den dog i förrgår
Den har följande fel:
Fel förgasare (?) som sitter fast med hjälp av gaffatejp, hushållspapper och en avloppsslang eller nått, funkar helt okej lol
Oljefiltret borta, vilket gjort ett "hål" på avgasröret som läcker mycket ljud, vilket jag löst genom att dra runt typ disktrasor och tejp samt random saker jag hittat på marken

Någon sparkade på framkåpan så den lossnade, + en hel del sprickor på framsidan, det har jag bara tejpat fast igen, funkar men inte så vackert.

Elstart + blinkers å tuta funkar prima, all el funkar faktist, däremot behövs halvljus lampa sättas in.
Att den inte startar beror helt klart på förgasarknas, har aldrig ställt in den bra, så den har dragit typ 0.6-7 liter milen hehe, bara gått rent på 60%+ gas

Crossmoppen får du som kan mecka säkert igång utan problem, den är rätt kul att åka på, som vilken eu moppe som helst iofs men, jag kan fan inte mecka, orkar inte felsöka elen på den, vet inte hur man gör.
Scootern får du med stor säkerhet också igång, fattar inte hur den fortfarande går bra i motorn men, fantastiskt haha. Om du inte bryr dig om utseende så, det har inte jag gjort iaf.

ALLT detta + en förgasare från en baotian retro i fin fint skick bytes mot en random moped, som fungerar utan massa meck, för jag har lärt mig att mecka är f*n inte min grej

Frågor är välkomna!
Mvh Affffeee