1. #1

    Rieju mrx går konstigt!

    Har en rieju mrx som går väldigt konstigt.

    först körde jag med 21mm förgasare på org cylinder och då drog den lite över litern milen

    så jag köpte en org dvs 16,5mm dellorto fögge och där satt 150 munstycke i och org är ca 100 men den får ändå för lite bensin O.o

    och jag står stilla och varvar så varvar den och går precis som den ska förutom att den dör på tomgång och när jag kör iväg så börjar den hacka typ gasar dör dör dör gasar dör dör dör gasar fast jag har full gas och tändstiftet är vitt ?

    vad bror detta på ?

    Och jag har testat att skruva på luftskruven, tomgångs skruven och flytta nålen utan framgång

    setup!

    dellorto 16,5mm
    org cylinder
    tk rör urpluggat
    insug ? isf upp filat till 21mm
    org membran med andra läppar
    inget luftfilter

  2. #2
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    bort med luftfiltret. skruva ner hela förgasaren och rengör den. sätt nålen på mittenläget. Då ska det nog funka

    edit: blås ur alla munstycken med tryckluft. om nåt är igentäppt så kan man ta ett "stålborststrå" och peta igenom

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av W1L43LM Visa inlägg
    bort med luftfiltret. skruva ner hela förgasaren och rengör den. sätt nålen på mittenläget. Då ska det nog funka

    edit: blås ur alla munstycken med tryckluft. om nåt är igentäppt så kan man ta ett "stålborststrå" och peta igenom
    har inget luftfilter ? ^^ okej får väll göra det imon okej den sitter i mitten nu

    okej

    Nöjd med min varvräknare ? någon aning om vet det är nu ?

  4. #4
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    har inget luftfilter ? ^^ okej får väll göra det imon okej den sitter i mitten nu

    okej

    Nöjd med min varvräknare ? någon aning om vet det är nu ?
    okej

    Varvräknaren funkar fin fint

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av W1L43LM Visa inlägg
    okej

    Varvräknaren funkar fin fint
    japp gött !

  6. #6
    här har ni video ! har inte rengjort föggen än för har varit skit dåligt väder



    men detta kanske hjälper er

    och huvudmunstycket är inställt till 80cc så det är inte förlitet.. men den går precis som det är för litet

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Tjuvluft skulle jag tro.
    vet inte var bara får väll ta startgas och testa mig fram imon kanske cylinder foten btw för den packningen va nog inte riktigt frisk (a'

  9. #9
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Japp låter precis som tjuvluft.Kolla noga runt insuget o cylfotspackningen
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Japp låter precis som tjuvluft.Kolla noga runt insuget o cylfotspackningen
    okej ska kolla det kanske därför jag har den jävulska bensin förbrukningen O.o drog lite över 2 liter milen med hebo manston red revo atr portad 200/136 grader

  11. #11
    Så rensa förgasaren idag ! och då såg jag att det satt en sten i huvudmunstycket så tog bort den och starta då gick den fett som F-N så stack ner till åf och handla 96 munstycke montera och den gick som en klocka


    men fortfarande samma jävla fel... den dör om du har full gas för länge precis som flottör skålen töms och att bensin inte hinner rinna ner innan den förbrukar bensinen :x


    någon som kan ha någon aning varför det inte hinner rinna ner bensin ?


    har kollat bensin slangen och där rinner en fin stråle


    Kan det va flottören som hänger sig ?


    och om den står på tomgång så sprutar det bensin bakåt i föggen så man ser bensin ånga spruta baklänges ?


    byta alla packningar idag med !

    Sry för dubbel post men tycker tråden borde komma upp på listan nu när jag har ny info

  12. #12
    Kollat membranet?

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Kollat membranet?
    japp där är inget glapp mellan bladen och membran huset

    kan även till lägga att den gick bra innan jag bytte förgasare men att den drog en enorm mängd med bensin hade 105 munstycke i en 21mm på org cylinder

  14. #14
    kolla så att den inte läker kylarvatten i motorn.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av AsCool Visa inlägg
    kolla så att den inte läker kylarvatten i motorn.
    japp har fått rätt på det nu jag montera org luftbox men hade inget luftfilter så tog en strumpa och satt i boxen i stället och nu får den för mycket bensin med 96 munstycket så ska byta ner lite

    btw så kan jag bara säga vilka mög moppar rieju är O.o

    drac = rost
    mrx/rrx = rost och dålig ram, hela fästet till mitt avgas rör knäcktes och vet en kille som kan ta bort stora flager med färg på ram och sving och det är org lack med varnings text på svingen..

    rent ut sagt mög moppar ska nog testa en derbi nästa gång jag köper moppe...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in